اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. دى 1395 - 8:14   |   کد مطلب: 23330
مدیر کل بهزیستی استان همدان خبر داد
ساخت 270 واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی همدان
مدیرکل بهزیستی استان همدان از ساخت 130 واحد مسکن شهری و 140 واحد مسکن روستایی برای مددجویان بهزیستی همدان تا پایان خردادماه سال آینده خبر داد.

به گزارش صبح الوند حمیدرضا الوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص تامین مسکن مددجویان بهزیستی اظهار کرد: برای تامین مسکن افراد زیر پوشش بهزیستی با پنج دستگاه بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، بهزیستی و انجمن خیرین مسکن‌ساز تحت عنوان کمیته راهبردی در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم مددجویان فاقد مسکن را خانه‌دار کنیم.

وی با بیان اینکه قرار است این مساکن مددجویان تا پایان خردادماه سال 96 به آنها تحویل داده شود افزود: شرایط واگذاری مسکن در شهرهای بزرگ تا 25 هزار نفر جمعیت برای خانواده هایی که دارای 2 معلول و یا بیشتر هستند با تسهیلات 32 میلیون تومانی از طریق کمیته راهبردی پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه قرار است 130 واحد مسکن شهری برای متقاضیانی که سهم آورده خود را بتوانند تامین کنند ساخته شود گفت: مددجویانی که فاقد مسکن هستند با تامین سهم آورده و متقاضی مسکن حتی می‌توانند یک سری پروژه‌های مسکن مهر را دریافت کنند و تا پایان خردادماه صاحب خانه شوند.

وی در خصوص تامین و ساخت مسکن روستایی مددجویان نیز خاطرنشان کرد: قرار است 140 واحد مسکن روستایی برای مددجویان بهزیستی تامین شود که تسهیلات ارایه شده در روستاها پرداخت وام 18 میلیونی با کارمزد 4 درصد است که در صورت تقاضای مددجو ترتیب اثر داده می شود.

الوند در خصوص مساکن مهر تحویل داده شده به مددجویان بهزیستی در کوی رضوان که دارای برخی مشکلاتی همچون نداشتن آسانسور، نبود جانمایی مناسب زمین، نداشتن آسفالت مناسب و نبود اتوبوس هستند خاطرنشان کرد: باید به این امر توجه داشت که سازمان بهزیستی نقش تسهیل‌گر را دارد و متاسفانه چون مددجویان توانمندی کافی ندارند که شرایط را برای آنها آسان کنیم مشکلاتی اعم از نداشتن آسانسور در این واحدهای مسکونی وجود دارد.

وی در خصوص رفع مشکل فاقد نبود آسانسور در مساکن کوی رضوان که قبلا به مددجویان تحویل داده شده است تصریح کرد: سازمان بهزیستی بیشتر از سقف 30 میلیون تومانی نمی تواند به مددجویان زیر پوشش کمک کند لذا متقاضیان آسانسور خودشان باید سقف تسهیلات را تکمیل وجه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در پایان در خصوص نقش تسهیل‌گری بهزیستی افزود: با رایزنی و پیگیری‌های بهزیستی و همکاری خیرین مسکن‌ساز تسهیلات قابل پرداخت به مددجویان برای خانه‌دار شدن از 4 میلیون تومان به 32 میلیون تومان رسیده یعنی هشت برابر افزایش تسهیلات را داشته ایم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان