اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. آبان 1395 - 11:20   |   کد مطلب: 21031
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدیریت های فامیلی در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: 8 هزار میلیارد تومان سوء استفاده در این صندوق انجام شده که 90 درصد تسهیلات فقط به 30 نفر داده شده است.

به گزارش صبح الوند، امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، با اشاره به اختلاسهای انجام شده در صندوق ذخیره فرهنگیان عدم سوء مدیریت را عامل اصلی این اختلاس ها دانست و اظهار کرد: در صندوق ذخیره فرهنگیان سوء مدیریت ، نبود کنترل و نظارت وجود داشت  و دستگاههای نظارتی، نظارت را به نحو احسن عملی و اجرا نکرده بودند و در آخر دیدید که چه بلایی به سر صندوق آوردند.

 

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در این صندوق مدیریت ها به صورت فامیلی و خانوادگی و 8هزار میلیارد  سوء استفاده در این صندوق انجام شده بود و هنگامی که ما ورود پیدا کردیم هیچ کدام از آقایان فکر نمی کرد اینقدر  مجلس  بتواند دقیق و اثر گذار باشد.

 

وی تاکید کرد:   قسمت عمده پولها بدون تضامین  و مشکلات عدیده ای داشته است که در حال پیگیری آنها هستیم و فقط 3 هزار و  500 میلیون تومان به یک نفر  و 90 درصد تسهیلات به 30 نفر داده شده و اینها از باند و شبکه های خودشان بودند.

 

خجسته  یکی از اهداف کمیسیون مبارزه با فساد مجلس شورای اسلامی را برگرداندن سرمایه فرهنگیان دانست و اظهار کرد: اصل کار ما در تحقیق و تفحص این است که بتوانیم پول به باد رفته فرهنگیان را بازگردانیم  این هم با پیگیری های مستمر، مداوم و ایجاد یک هیئت مدیره قوی عملی می شود .

 

وی تصریح کرد: در رابطه با صندوق ذخیره فرهنگیان هر چه از بیت المال رفته  برمی گردد و جلوی غارتگران بیت المال را می گیریم.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به موج دستگیری ها  در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:  از افراد اثر گذار در صندوق ذخیره فرهنگیان  8 نفر دستگیر  و یکسری هم در دادگاه  و در شرف دستگیری هستند و موج دستگیری ها در ذخیره فرهنگیان  بیشتر  شده و این شبکه فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را تقریبا قلع و قمع  و همه را به دادگاه  می فرستیم و مهم برای ما این است که این وجوه را بازگردانیم.

 

وی در خصوص رفتن فانی از وزارتخانه گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان یک  هیئت مدیره دارد که در بانک سرمایه و چندین شرکت وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس هایی کرده است و ما تک به تک در حال پیگیری آنان هستیم  حال وزیر  بخاطر تشخیص دولت رفته است  ما با آن کاری نداریم.

 

دوای درد تعویض وزیر نمی باشد

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سوء تدبیری ها با عزل مدیر حل نمی شود  ما حق فرهنگیان را می گیریم وزیر را عوض کنند دوای درد ما  نیست، دوای درد این است که نظارت نشده  و عدم سوء مدیریت سبب این اتفاقات شده است.

 

خجسته  در خصوص وزرای پیشنهادی از سوی دولت این تغییرات را طبیعی دانست و گفت: از این افراد برنامه می خواهیم اگر بتوانند به نحو احسن حق فرهنگیان، ارشاد و ورزش را اداء کنند در خدمتشان هستیم، در غیر این صورت باید تبدیل به احسن و برنامه ارائه دهند و برنامه آنها قابل دفاع باشد.

 

با اختلاس گران بانک دی برخورد صورت گرفت

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص اختلاس صورت گرفته در بانک دی گفت: متاسفانه در خصوص بانک دی  که سرمایه ایثارگران در آن هست ، هم در دولت قبل و فعلی مدیر عامل و هیئت مدیره هایی داشتند که  قوانین را رعایت نکردند و صدها میلیارد تومان ارز در آنجا جابه جا شد و بنده 3 سال است در حال پیگیری این موضوع هستیم.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  افزود:  هم اکنون  تمام مسائل بانک دی  پیگیری و حکم جلب مدیر عاملش گرفته شده است و علی رغم اینکه در مجلس قبل تصویب نشد  ما در این مجلس ورود پیدا کردیم  و مدارک را به قوه قضاییه جهت ادای حق ایثارگران تحویل داده ایم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان