اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مهر 1395 - 13:41   |   کد مطلب: 20738
فرماندار همدان ضمن تاکید بر ایجاد فرهنگ پذیرایی از زائران اربعین حسینی در بین مردم گفت: باید به سمتی برویم که رویکرد مردمی در این خصوص داشته و به سمت دولتی کردن آن نرویم.

به گزارش صبح الوند،علی تعالی در ستاد هماهنگی اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی در همدان ضمن تشکر از تلاش مردم در پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: رویکرد ما این است که این موضوع را به سمت مردمی شدن برده وبه سمت دولتی کردن آن نرویم زیرا اگر به سمت دولتی کردن برویم موفق نخواهیم بود.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم تا  فرهنگی را در بین مردم ایجاد کنیم که همچون مردم کشور عراق خود به دنبال پذیرایی از زائران باشند.

تعالی با اشاره به شواهد تاریخی پیشینه همدان در استقبال از زوار شیعه گفت : باید با ایجاد تبلیغات از طریق رسانه ها و صدا و سیما این فرهنگ را در بین مردم و خیرین دوباره زنده کنیم.

فرماندار همدان  بیان داشت: اولویت اول برای اسکان زائران حسینیه ها و مساجد خواهد بود که بخشدار مرکزی باید دهیاران را در مسیر فعال کند تابه لحاظ داشتن وسایل گرمایشی مسیر اسکان زائران تجهیز باشد.

وی افزود : اولویت دوم در شرایط اضطراری سالن های ورزشی خواهد بود که در صورت سر ریز کردن جمعیت در مساجد و حسینیه ها استفاده خواهد شد،همچنین نمایشگاه بین المللی دارای امکانات خوبی است و اردوگاه ابوذر نیز همچون سال گذشته اعلام آمادگی کرده است.

تعالی  ابراز کرد: لازم است ازامروز تلاش خود را برای اطلاع رسانی در در سطح شهر برای ایجاد انگیزه در پذیرایی از زائران در بین مردم انجام دهیم وبعد به سراغ سازماندهی امور برویم.

وی افزود: ستاد مردمی به عنوان رکن کار ما هستند اما هلال احمر به عنوان ستاد و کمیته پشتیبانی باید بیش از این کمک کند.

فرماندار همدان اظهار کرد: امسال 80 میلیون تومان به منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی به حسینیه حضرت ابوالفضل (ع)مریانج اختصاص خواهد یافت.

تعالی بیان کرد: میزان امکانات سپاه ، هلال احمر و سایر دستگاهها باید سنجیده شود تا مشکلی همچون سال گذشته پیش نیاید.

وی گفت : لازم است تا همه بیمارستانها آماده باشند.

علی تعال بیان داشت: ایستگاه بهداشت را هم در مریانج وهم در جورقان برقرار خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در مکانهایی که سال گذشته پذیرای خوبی داشته ایم احتمال حضور زائران بیشتر خواهد بود لذا باید در این مکانها  آمادگی بیشتری داشته باشیم.

 

پذیرایی بیش از 20 هزار زائر اربعین در سال گذشته
در ادامه دبیر ستاد هماهنگی اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در شهرستان همدان گفت: ما به دنبال این هستیم که مجموعه خدمت رسانی به زائران را تقریبا مردمی کنیم.

مصطفی تیموری بیان داشت: ستاد خدمت گذاران به زائران اربعین درشهرستان و استان تشکیل شده و سایتی برای ثبت نام در این ستاد به وجود آمده است.

وی ادامه داد: مسیر اصلی ورودی زائران به همدان از طریق جاده تهران خواهد بود.

تیموری گفت : در سال گذشته از 20تا حدود 25 هزار زائر پذیرایی و خدمت رسانی داشته ایم.

وی افزود : امسال  6 ایستگاه خدمات رسانی اصلی و 6 ایستگاه اضطراری ویک ایستگاه مردمی برقرار خواهد بود و زمان آن از یک هفته قبل ازاربعین تا یک هفته بعد از اربعین است که ممکن است دو سه روزی بین آن تنفس داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان