اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. مهر 1395 - 7:03   |   کد مطلب: 20444
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی خواستار شفافسازی دولت در خصوص قراردادهای نفتی شد و افزود: دولت باید در خصوص این موضوع با شفافیت بیشتری پاسخگوی مطالبات اقشار مختلف جامعه از جمله نخبگان ،متخصصان و دلسوزان باشد.

به گزارش صبح الوند امیرخجسته در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، خواستار توجه مسئولین دولتی به بیانات رهبری درخصوص قراردادهای نفتی شد و افزود: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای اخیرشان به موضوع قراردادهای جدید نفتی اشاره نمودند و در نقد این مدل از قرارداد ها نکاتی را بیان نمودند.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید صحبت های ایشان را فصل الخطاب قرار دهند و در مواردی که این مدل از قراردادها می تواند به منافع ملی ما خسارت وارد نماید نکات لازم را صریحا به مسئولین مربوطه و وزارت نفت گوشزد نمایند.

 

وی  خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در پانزده مورد اصلاحاتی را انجام داده اند لذا مسئولین مرتبط با این موضوع موظف هستند در راستای انجام اصلاحات اساسی در این مدل از قراردادها اقدام نمایند.

 

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: امروز باید مراقب باشیم تجربیات تلخی که از قراردادهای گذشته ی نفتی به یادگار مانده است تکرار نگردد.

 

خجسته خواستار شفافسازی دولت درخصوص قراردادهای نفتی شد و افزود: دولت باید در خصوص این موضوع با شفافیت بیشتری پاسخگوی مطالبات اقشار مختلف جامعه از جمله نخبگان ،متخصصان و دلسوزان باشد.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: یکی دیگر از مواردی که مقام معظم رهبری نیز بارها نسبت به آن تاکید داشتند لزوم بدبینی و هوشیاری کامل در مقابل غرب است. به همین دلیل در این نوع مدل از قراردها باید نسبت به حفظ استقلال حاکمیتی کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه ویژه ای داشته باشیم؛ زیرا خباثت و شیطنت استکبار جهانی نسبت به ملت ایران بی وقفه و هر لحظه پر قدرت تر از قبل در جریان است.

 

وی  افزود: لازم است همه ی قراردادها به گونه ای منعقد گردند که در قبال بدعهدی های غرب نسبت به وظایف خود در خصوص تحریم ها، ساز و کاری برگشت پذیر داشته باشند.

 

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: حضور شرکت های خارجی نیز باید به گونه ای باشد که جوانان و متخصصان داخلی بتوانند به نحوه احسن از آنان استفاده نمایند.

 

وی درنهایت خواستار وجود یک نهاد نظاره گردر خصوص قراردادهای نفتی شد و اظهار کرد:  یکی دیگر از موارد متعددی که انتقاد کارشناسان مختلف را به همراه داشته است عدم وجود نقشه راه برای انتقال تکنولوژی و عدم وجود یک نهاد نظاره گر در این خصوص می باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان