اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. شهريور 1395 - 14:45   |   کد مطلب: 20018
فرماندار همدان از افزایش 30 درصدی اعتبارات شهرستان در سال 95 خبر داد و گفت: امسال قریب 42 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان همدان تعلق گرفته که به همراه 18 میلیارد تومان اعتبار پروژه های استاتی مجموعا سهم شهرستان همدان 60 میلیارد تومان است.

به گزارش صبح الوند، علی تعالی در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان ابراز کرد: اعتباراتی که امسال به شهرستان همدان تعلق گرفته است نسبت به سال گذشته 30درصد افزایش و جذب اعتبارات در سال 94 به نسبت سال 93 حدود 20درصد افزایش داشته که این امرنشان دهنده اقدامات خوب در حوزه عمران است.

 

فرماندار همدان گفت: امسال حدود 42میلیارد تومان اعتبارات تملک و دارای به شهرستان همدان تعلق گرفته است که از اعتبارات پروژه های استانی نیز 2میلیارد تومان برای شهرستان همدان قرار داده شده است که در مجموع 60 میلیارد تومان سهم شهرستان همدان از اعتبارات است.

 

وی بیان داشت: از این میزان بودجه 24میلیارد تومان به منظور تقویت و توسعه زیر بناهای کمتر توسه یافته خصوصا در مناطق محروم، 5 میلیارد تومان جهت تقویت مراکز دینی ، مساجد و ...  10 میلیارد در حوزه توسعه وتکمیل طرح های مباحث اشتغال زایی کشاورزی تعلق خواهد گرفت.

 

تعالی اظهار کرد : با تو جه به آنکه 92 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شد به شدت نیازمندیم تا روش های آبیاری را به سمت آبیاری بارانی و قطره ای سوق دهیم.

 

وی ادامه داد: امسال از رهگذر پر کردن چاه های غیر مجاز 4برابر در مصرف آب  سد اکباتان صرفه جویی کرده ایم.

 

وی افزود: ایجاد زیر ساختهایی گردشگری نیز از اولویتهای اول ما در توزیع اعتبارات است.

 

فرماندار همدان گفت : در سال گذشته نزدیک ده درصد اعتبارات به طور شناور در اختیار فرماندار قرار داده شد که مانور خوبی در زمینه تخصیص آن اعتبارات داشتیم در حالی که امسال در این حوزه خیلی اجازه مانور به ما داده نشده است.

 

واگذاری بودجه تعمیر و تجهیز مساجد به سازمان تبلیغات اسلامی در سال 95

 

وی خاطر نشان کرد : به دلیل آنکه سال گذشته اوقاف تمام اعتباراتی که در اختیار داشت را در یک امامزاده صرف کرد و ما را در یک سری مطالباتی که به مساجد اعلام کرده بودیم در یک سردرگمی قرار داد امسال مجری طرح در زمینه اعتبارات این زمینه را به سازمان تبلیغات اسلامی تغییر داده ایم، زیرا در تجهیز و تعمیر مساجد بسیار دقت نظر داریم.

 

فرماندار همدان گفت: به دلیل معضلی که در محور گردش گری ارزانفود و ترافیک در سد اکباتان بوجود آمده بود اعتباراتی را در این بخش به منظور عریض کردن محور و ایجاد مکانی برای پارکینگ وسایل نقلیه در نظر گرفته ایم، همچنین نقطه بالادست در این محور را برای ایجاد آلاچیق ساماندهی خواهیم کرد.

 

تخصیص 858 میلیون تومان اعتبار نفتی خاص مناطق محروم به بخش شراع در همدان

در ادامه دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان گفت: بر اساس ماده واحد قانون بودجه سال 95 منابع و مصارف بودجه امسال 952هزار میلیارد تومان است که 681هزار میلیارد تومان مختص شرکتهای دولتی، بانکها و موسسات انتفاعی و 367هزار میلیارد بودجه عمومی و 10هزار و پانصد میلیارد تومان به تملکات مالی تعلق یافته است.

 

مرتضی حیدری افزود: از این بودجه 197 هزار میلیارد تومان به اعتبارات هزینه ای و 200میلیارد تومان اعتبارات استانی تعلق یافته است که این اعتبار استانی نسبت به 197هزار اعتبار هزینه ای تنها 4درصد و 96 درصد در اختیار وزارتخانه ها است.

 

حیدری ادامه داد: از 60هزار میلیارد تومان کل اعتبارات تملک کشور اندکی بیش از ده هزار میلیارد تومان بین استانها تقسیم می شود و سهم استان همدان از این ده هزار میلیارد، 371 میلیارد تومان است که از این میزان 61 میلیارد تومان اعتبارات ملی استانی شده است که شامل طرح های ملی است که مشخص شده و 71 میلیارد تومان متوازن ملی است که در اختیار وزارتخانه ها است و حدود 40 میلیارد تومان الزام پروژه ای سطح استان بوده که قسمت عمده آن در شهرستان همدان  انجام شده است.

 

وی گفت: از 22 میلیارد تومان اعتبار نفتی خاص مناطق محروم 858 میلیون تومان به بخش شراع در همدان تعلق یافت.

 

حیدری عنوان کرد: کل اعتبار شهرستان همدان در سال 95،  41/5 میلیارد تومان است.

 

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان بیان داشت: اعتبار همدان قبلا 38/7 میلیارد تومان بود و نهایتا در پایان سال 56 میلیارد تومان افزایش یافت، اما متاسفانه تخصیص مناسب صورت نگرفت.

 

حیدری در پایان گفت: از این 56 میلیارد تومان 156طرح و 291 پروژه در نظر گرفته شده بود که امروز 276پروژه استانی آماده شده است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان