اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. تير 1395 - 16:25   |   کد مطلب: 18626
امام جمعه همدان گفت:
سکوت در برابر ظلم عملی مذموم است
امام جمعه همدان با بیان اینکه فلسفه روز قدس ظلم ستیزی است گفت: سکوت در برابر ظلم عملی مذموم است و آنان در پیشگاه خداوند پاسخگو هستند

به گزارش صبح الوند، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان بیان کرد: حضور شما مردم در این راهیمایی غرور آفرین است و امیدوارم ذات مقدس الهی از شما تشکر کند.

 

وی با بیان اینکه  بیش از هفت دهه است که ملت مظلوم فلسطین زیر ضربه های ظلم ضهییونیست ها هستند اظهار کرد: امروز باید راجع به ظلم و ریشه کن کردن آن صحبت کرد و نباید در مقابل ظلم سکوت کرد.

 

 امام جمعه همدان با ذکر اینکه در 300 آیه قران به ظلم ستیزی تاکید شده است گفت: ظالم فقط کسی نیست که ظلم می کند بلکه کسی هم که در مقابل ظالم سکوت می کند ظالم است و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

آیت الله محمدی اضافه کرد: زشتی ظلم تا حدی است که امام مسلمین حتی در قبال دریافت قباله جهان قبول نکرد دانه ای را از دهان مورچه ای بگیرد.

 

وی با بیان اینکه ظلم ستیزی نباید فراموش شود تصریح کرد: هم اکنون مشاهده می شود که مسئولین در حق مردم، والدین نسبت به فرزندان یا بالعکس ظلم می کنند .

 

امام جمعه همدان با اشاره به صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) گفت: همانطور که در صحیفه سجادیه هم  که امام سجاد (ع) ظالمین را نفرین می کند لاقر آنان  را نفرین کنید.

 

وی تصریح کرد: در امت اسلامی نه تنها ظلم معنایی ندارد بلکه سکوت کنندکان در برابر ظلم هم کار زشتی انجام می دهند.

آیت الله محمدی  درادامه با اشاره به یاد شهدای هفتم تیر گفت: استکبار جهانی  یک هواپیمای مسافربری را  با بیش از 300 سرنشین در آسمان تکه تکه می کند آنوقت مستکبران جهانی مدعی دفاع از حقوق بشر هستند

.

وی اظهار کرد: سازمان ملل که با گرفتن پول از رژیم آل سعود رژیم در برابر کشتن هزاران کودک یمنی سکوت کرده است ادعای حقوق بشر می کند.

آیت الله طه محمدی  در پایان ضمن دعوت از عموممردم همدان به شرکت در نماز عید فطر در مکان مصلای این شهر گفت: مکان نماز عید سعید فطر همدان یکی از باشکوه ترین اجتماعات در کشور است که امید می رود مردم همدان با حضور دراین مکان همچون گذشته نمازی با عظمت برپا کنند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان