اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. خرداد 1395 - 6:29   |   کد مطلب: 18357
علي تعالي در کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري شهرستان همدان با بيان اينکه کارآفريني به عنوان يک راهبرد توسعه و شکوفايي جامعه بشمار مي‌رود.

به گزارش صبح الوند، علي تعالي در کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري شهرستان همدان با بيان اينکه کارآفريني به عنوان يک راهبرد توسعه و شکوفايي جامعه بشمار مي‌رود، عنوان کرد: با توجه به شرايط کشور و تحولات اخير آن کارآفريني بسيار مي‌تواند در اقتصاد مقاومتي و توسعه کشور نقش داشته باشد.

فرماندار شهرستان همدان گفت: کارآفريني روستايي يک حرکت ارزشمند است که باعث شده است با ايجاد صنايع کوچک و خرد در روستاها اشتغالزايي خوبي ايجاد شود.

وي افزود: کارآفريني همچنين در جلوگيري از مهاجرت روستاييان بسيار تأثيرگذار بوده و توانسته است حتي در برخي نقاط مهاجرت معکوس نيز داشته باشد.

اين مسؤول گفت: همايش کارآفرينان برتر در پايان ماه رمضان برگزار خواهد شد که در آن الگوهاي برتر روستايي معرفي مي‌شود.

تعالي با اعلام اينکه ماهانه براي هزار نفر در استان اشتغال ايجاد مي‌شود که 470 نفر آن مربوط به شهرستان همدان است، بيان کرد: با ايجاد تعاوني‌ها و کسب و کارهاي کوچک در روستاها به طور قطع مي‌توان اين آمار را افزايش داد.

فرماندار همدان گفت: مي‌توان با ايجاد زيرساخت‌ها و استفاده از منابع و آموزش افراد کسب و کارهاي خرد زيادي در روستاها ايجاد کرد.

تعالي بيان کرد: استان در صدد است تا يک ماه آينده موانع موجود بر سر راه واحدهاي توليدي را حل کند و تمامي واحدهاي نيمه‌فعال و غيرفعال را به چرخه توليد بازگرداند.

وي اظهار کرد: با اشتغالزايي در سطح روستاها يقيناً بسياري از مشکلات حاشيه شهرها نيز حل خواهد شد.

معاون عمراني و برنامه‌ريزي فرماندار همدان نيز در اين کارگروه با بيان اينکه کسب و کارهاي کوچک در روستاهاي شهرستان توانسته است سهم زيادي از اشتغال را ايجاد کند، گفت: روستاهاي قاسم‌آباد، امزاجرد، چشين و يکن‌آباد از روستاهاي شاخص شهرستان در اين زمينه هستند.

حسين افشاري عنوان کرد: در روستاي يکن‌آباد يک ميليارد و 300 ميليون تومان سرمايه‌گذاري از سوي بخش خصوصي صورت گرفته است که براي 105 نفر اشتغال ايجاد شده است.

وي مشاغل ايجاد شده در اين روستا را پرورش شترمرغ، ماهي‌هاي زينتي، صنايع تبديلي و زيرکفش عنوان کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان