اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. ارديبهشت 1395 - 11:15   |   کد مطلب: 18036
رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: بافت های تاريخ دار و قدیمی و واجد ارزش ثروت فرهنگی و هویت شهر هستند، بر این اساس احیا و باززنده سازی این بافت ها ضروری است

به گزارش صبح الوند، ابراهیم مولوی در جلسه کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورا با بیان این مطلب افزود: بافتهای قدیمی به عنوان میراث پنهان فرهنگی محسوب میشوند که همه این بافتها واجد ارزش بوده و در درون بافتهای مرکزی به صورت ریزدانه قرار گرفتهاند که در حال تخریب هستند و باید احیا شوند.

مولوی اضافه کرد: در صورت احیا و باز زندهسازی بافتهای قدیمی و محلات شهر عملاً روح جدیدی به کالبد بافتهای قدیمی دمیده میشود که این اقدام منجر به تشویق مردم به احیای املاک قدیمی خود میشود.

وی با بیان اینکه گسست فرهنگی در بافتهای فرسوده و کالبد جدید رخ داده اظهار کرد: بخشی از این گسستها ترمیم و بازسازی شده است و مابقی نیز باید انجام شود.

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اقدام سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری همدان در احیا و بهسازی بافتهای قدیمی از جمله کاروانسراها، سراها و بازار همدان را ارزشمند برشمرد و گفت: انجام بخشی از این وظایف سازمان باعث میشود مردم برای احیای املاک قدیمی و بافتهای فرسوده تشویق شوند و این امر علاوه بر اینکه منجر به رونق مکان و محل مورد نظر میشود، با توجه به اینکه همدان در گذشته بارانداز غرب کشور در تجارت بود میتواند نقش مهمی در رونق شهر همدان در این زمینه داشته باشد.

ابراهیم مولوی بر ظرفیتهای همدان در بهرهگیری از بافتهای قدیمی در حوزه گردشگری تأکید کرد و افزود: لازم است برای سالهای آینده بافتهای قدمی از جمله کاروانسراها، سراها و راسته بازارها شناسایی شده و با همان نام قدیمی خود احیا و باززندهسازی شوند.

در ادامه این جلسه مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان به ارائه گزارش عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: احیا و باززندهسازی بافتهای قدیمی و واجد ارزش سطح شهر به ویژه بازار، سراها و کاروانسراها در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون در دست اجرا است.

میلاد کریمی با بیان اینکه عملیات اجرایی احیا و بازسازی راسته قصابان همدان در سه فاز پوشش سقف، کفسازی و جدارهها شروع شده است، افزود: در حال حاضر پوشش سقف راسته قصابان به اتمام رسیده و مناقصه کفسازی این راسته نیز برگزار شده که هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز میشود.

کریمی از اتمام پوشش سقف بازار سرگذر خبر داد و یادآور شد: عملیات مرمت و بازسازی کاروانسرای سید قربان هم انجام شده است.

وی از راهاندازی نخستین خانه بومگردی در بافتهای قدیمی شهر خبر داد و گفت: همدان بافتهای قدیمی و واجد ارزش زیادی دارد که میتوان در بحث بومگردی از این ظرفیت ارزشمند بهره گرفت.

کریمی در ادامه از آغاز پیادهراهسازی دره مرادبیگ خبر داد و به تشریح این طرح پرداخت.

گفتنی است در ادامه جلسه اعضای کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بر اجرای هر چه سریعتر پیادهراهسازی خیابانهای بوعلی و اکباتان تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان