اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آبان 1395 - 12:39   |   کد مطلب: 21093
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر خبر داد:
نخستین جلسه هم اندیشی شهر سبز پایدار آذرماه در همدان برگزار می شود
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان گفت: سیاست گذاری این مرکز در راستای استفاده از پتانسیل فکر ، ایده های متخصصین و نخبگان شهر در جهت توسعه پایدار شهر است

به گزارش صبح الوند، ، ابراهیم مولوی در جلسه شورای راهبردی مجمع متخصصین همدان در مرکز مطالعات و پژوهش های شورا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان گفت: سیاست گذاری این مرکز در راستای استفاده از پتانسیل فکر و ایده های متخصصین و نخبگان شهر در جهت توسعه پایدار شهر است.
مولوی انتخاب همدان به عنوان نخستین پایلوت شهر سبز پایدار در خاورمیانه را از زحمات و پیگیریهای  میرزایی ریاست شورای اسلامی شهر دانست و افزود: وجود مباحثی همچون پالایش شهر با دوربین های مداربسته و استفاده از اتوبوس های برقی در سطح شهر، بهترین و مهم ترین کار در حوزه مسئولیت شورا بوده و بایستی در این زمینه از ظرفیت نخبگان و متخصصان بومی استفاده لازم را برد.
وی اظهار کرد: نخستین جلسه هم اندیشی شهر سبز پایدار با حضور مسؤولین عالی رتبه کشوری استانی در آذرماه سال¬جاری برگزار می شود تا از تمام ظرفیت های موجود جهت پیشبرد سیاست های شهر سبز استفاده شود.
ایشان در ادامه در پاسخ به سؤال اعضای مجمع در مورد بحران های اجتماعی موجود در شهر، خاطر نشان کردند، شورای شهر با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و نگاه به کمیته ملی کاهش آسیب¬ها، به این مهم اهمیت ویژه ای قایل می باشد و در تصمیم گیری ها پیوست های فرهنگی اجتماعی در حوزه اجرایی لازم می داند بالاخص در بحث پیاده روسازی خیابان بوعلی همکاری اصناف و مردم با شهرداری نمونه موردی این سیاست دانست.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان از مجمع متخصصین همدان درخواست همکاری مشترک جهت برگزاری هم اندیشی شهر سبز پایدار نمود .
در ادامه رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان وجود مشکلاتی چون نبود رشد فیزیکی مناسب با قدمت شهر، نبود مطالعات لازم درخصوص المان های سطح شهر و نبود هماهنگی طرح های اجرایی با سیما منظر شهری، خواستار انجام امور پژوهشی در این خصوص  با بهره گیری از  اعضای مجمع متخصصین همدان شد.
حمید رضا طبی مسرور اضافه کرد: می توان با کمک نخبگان و متخصصین طرح کامل و مدون با درنظر گرفتن شرایط کالبدی شهر همدان درخصوص طرح های جامعی همچون مکان یابی المان های شهری و طرح جامع سیما و منظر آماده کرد.
در ادامه سلطان محمدی مسؤول شورای راهبردی مجمع متخصصین همدان با توجه به نیاز شهروندان در حوزه سلامت، خواستار تشکیل کمیته سلامت در مرکز مطالعات شد و از اعلام آمادگی همکاری کمیته سلامت مجمع متخصصین همدان در این حوزه و در راستای تحقق اهداف تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان