اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. اسفند 1395 - 13:17   |   کد مطلب: 24205
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان
غرس 8 هزار اصله نهال در همدان به مناسبت هفته درختکاری
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان گفت: هشت هزار اصله نهال به یاد هشت هزار شهید گلگلون کفن استان به مناسبت هفته درختکاری در پارک جنگلی همدان غرس می شود
غرس 8 هزار اصله نهال در همدان به مناسبت هفته درختکاری

به گزارش صبح الوند، ابراهیم مولوی ضمن تبریک هفته و روز درختکاری اضافه کرد: در راستای تحقق سیاست های کلان برنامه های توسعه کشور و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد کمربند های سبز در حاشیه شهرها جهت مقابله با ریزگردها و آلودگیهای متعدد زیست محیطی با یاد هشت هزار شهید معزز استان هشت هزار نهال در پارک جنگلی همدان غرس می شود.

مولوی با بیان اینکه پارک جنگلی و کمربند سبز همدان از تپه های حیدره شروع می شود اضافه کرد: عرس نهال ها اگر هر ساله با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری ، سازمانهای منابع طبیعی و محیط زیست و تشکل های مردم نهاد وسمن های دوستدار محیط زیست انجام شود تا افق سال 1400 حدود 100 هزار نهال کاشته خواهد شد .

وی در این خصوص اظهار کرد: این فضای سبز ایجاد شده در کنار سایر فضاهای سبز و باغات شهری می تواند به عنوان فیلترآسیون و تصویه کننده هوای همدان عمل کند ضمن اینکه در راستای سیاست های توسعه ای شهر سبز پایدار همدان است.

 

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان  ادامه داد: امید است با درایت مسولین و متولیان امر و شهروندان بزرگوار همدانی بتوانیم گام های بلندی در حفاظت و سالم سازی محیط زندگی خود برداشته و با سالم سازی محیط نقش کوچکی در ایجاد نشاط اجتماعی و سلامت روحی و روانی شهروندان داشته  باشیم .

وی اضاقه کرد: همدان از دیرباز در دل تاریخ به عنوان باغ شهر مطرح بوده و حفاظت، توسعه و گسترش باغات یکی از وظایف اصلی شهروندان و میدان شهری است که جهت ادامه حیات بشری بر روی کره زمین ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان