اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. فروردين 1395 - 12:45   |   کد مطلب: 17601
مسئول کنترل عملیات هلال احمر همدان خبر داد
امدادرسانی به ۱۰۳۰ نفر همدانی گرفتار در سیلاب
مسئول کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تیم‌های امدادی به یک‌هزار و ۳۰ نفر از روستائیان شهرهای نهاوند، ملایر و تویسرکان که در سیلاب گرفتار شده بودند، امدادرسانی کردند.

به گزارش صبح الوند محمد فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حوادث سیل و آبگرفتگی در مناطق مختلف استان همدان اظهار داشت: در طول بارش‌ها اخیر به آسیب‌دیدگان شهر تویسرکان، شهر ملایر و روستاهای تابعه شامل کرتیل‌آباد، جوراب، قلعه کرتبل‌آباد و شهر نهاوند شامل روستاهای فیروزان، گیان، برزول، جمع کبود، ورانه و ده حیدربرمکی امدادرسانی انجام شد.

وی افزود: در این 11 شهر و روستا استان همدان یک‌هزار و 30 نفر دچار حادثه ناشی از وقوع سیل و آبگرفتگی شدند که خوشبختانه این حوادث هیچ فرد مصدوم و فوتی را به دنبال نداشت.

مسئول کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: برای نجات آسیب‌دیدگان 7 تیم عملیاتی امداد و نجات با بکارگیری 27 نفر نجاتگر اعزام شدند و در این راستا به 230 نفر امدادرسانی کردند.

وی گفت: یک دستگاه آمبولانس، 3 دستگاه خودروهای نجات، 3 دستگاه خودروی کمک‌دار سبک به مناطق گرفتار در سیلاب اعزام شد و 5 دستگاه مورتو پمپ و لجن کش برای استخراج آب از منازل روستایی به‌کار گرفته شد.

فضلی عنوان کرد: بیشترین آسیب ناشی از وقوع سیلاب و طغیان رودخانه به دلیل بارش شدید باران را در شهرستان نهاوند شاهد بودیم که در این راستا از تیم‌های امدادی هلال‌احمر به یک‌هزار نفر از روستائیان نهاوند که در سیلاب گرفتار شده بودند، امداد رسانی کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به فرسودگی و عدم مقاوم بودن خانه‌های روستایی نهاوند و ورود آب به داخل منازل مسکونی افراد گرفتار در سیلاب به مناطق با استفاده از خودروهای امدادی به مناطق امن منتقل شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان