اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. اسفند 1395 - 23:39   |   کد مطلب: 24231
معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان:
۱۶ پایگاه در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی همدان فعال می‌شوند
معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان گفت: ۱۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای از ۲۵ اسفند جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده برای ارائه خدمات ویژه به مسافران نوروزی آماده شدند.
معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حمید عرفی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی همزمان با سراسر کشور در استان همدان اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح 12 پایگاه امدادی ثابت و چهار پایگاه موقت برای ارائه خدمات ویژه به مسافران نوروزی آماده شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر از 25 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، افزود: در پایگاه‌های امداد جمعیت هلال احمر به مسافران آموزش‌هایی در راستای داشتن سفر ایمن و کاهش تلفات جاده‌ای ارائه می‌شود.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان با بیان اینکه دوره‌های بازآموزی برای نجاتگران طرح نوروزی برگزار شده است، بیان کرد: کادر اجرایی، نجاتگران و تیم‌های عملیاتی هلال احمر از لحاظ روحی و روانی در شرایط مناسب، آماده اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی هستند.

وی تصریح کرد: در ورودی شهر همدان واقع در میدان فرودگاه پایگاه امداد و نجات موقتی به ویژه دایر می‌شود و علاوه بر امدادگران، یک پزشک و یک پرستار نیز مستقر می‌شود و مسافرانی که دچار عارضه شدند، مورد معاینه رایگان قرار می‌گیرند.

عرفی با بیان اینکه 108 نجاتگر در طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر مشارکت دارند، گفت: در 12 پایگاه‌ امداد و نجات جاده‌ای ثابت پنج نفر نجاتگر و دو نفر نیروی پشتیبان و در چهار پایگاه چهار  امدادگر و دو نیروی پشتیبان حضور دارند.

وی عنوان کرد: 15 دستگاه آمبولانس و 9 دستگاه خودروی نجات در طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان همدان به کار گرفته شده است و در پایگاه‌های ثابت امکانات لازم برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده وجود دارد.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران آمادگی برای افزایش توان عملیاتی جمیعت هلال احمر در مواقع اضطراری برای رسیدگی به مسافران در راه ماندگان و آسیب‌دیدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروزی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان