اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. فروردين 1396 - 11:02   |   کد مطلب: 24430
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان مطرح کرد
فعالیت 20 پایگاه جمعیت هلال احمر همدان در ایام نوروز
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از فعالیت 20 پایگاه جمعیت هلال احمر همدان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش صبح الوند،  بهروز کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به فعالیت‌های نوروزی جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان همدان با 20 پایگاه در طول ایام نوروز به هموطنان خدمات امداد و نجات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه فعالان جمعیت هلال احمر استان در 12 پایگاه ثابت، چهار پایگاه موقت و چهار پایگاه سیار در این ایام خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: فعالیت پایگاه‌های جمعیت هلال احمر از 25 اسفندماه شروع شده و تا 14 فروردین ماه در بحث امداد و نجات جاده‌ای دنبال می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه  15 آمبولانس در 16 پایگاه ثابت و موقت فعال هستند، افزود: هر پایگاه یک آمبولانس پشتیبان دارد و یک پایگاه فعال در دشت میشان به دلیل موقعیت فاقد آمبولانس است.

وی با اشاره به ارائه خدمات یک‌هزار و 600 نفرروز نیرو در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان، تصریح کرد: هر شهرستان یک خودروی نجات دارد و 9 پایگاه در شهرستان‌ها فعال است.

کارخانه‌ای با اشاره به اجرای برنامه «فرشتگان رحمت» قبل از آغاز سال نو یادآور شد: در طرح «فرشتگان رحمت» 2 هزار و 50 بسته اغذیه و مواد اولیه غذایی بین خانواده‌های نیازمند توسط جمعیت هلال احمر توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت جوانان هلال احمر با اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نورزی در 20 پست پایگاه ایمنی و سلامت خدمات مختلفی از فعالیت‌های بشردوستانه و فرهنگی را ارائه می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان برپایی خیمه‌های نماز را عنوان کرد و گفت: پنج خیمه نماز در این ایام به مسافران نوروزی خدمات‌دهی می‌کند و در کنار سایر پایگاه‌ها نیز نمازخانه برپاست و در فضای سلامت نیز فشار خون و قند خون مراجعان اندازه‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت تیم سحاب نیز در ایام نوروز فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این تعداد سامانه حرکتی امدادی و بشردوستانه برای خدمات‌رسانی، نماد کارهای امدادی و بشردوستانه را در اماکن شلوغ ارائه می‌دهند.

کارخانه‌ای فعالیت فضای دوستدار کودک در پایگاه‌ها و آشنا کردن کودکان با فعالیت‌های جمعیت و کارهای بشردوستانه را برشمرد و افزود: کودکان در تماس با شماره 0216427 در جشنواره سیاره مهربانی شرکت می‌کنند که می‌توانند ضمن استفاده از قصه‌ها با گفتن قصه‌های بشردوستانه در جشنواره شرکت کنند؛ جشنواره نقاشی آشتی آشتی نیز برگزار می‌‌شود.

وی بیان کرد: کمپین نرم تصادفات جاده‌ای ایجاد شده که شهروندان با دانلود رباط تلگرام می‌توانند به ان بپیوندند؛ استاندار و معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز به این کمپین پیوسته‌اند.

وی ادامه داد: با پیوستن بیشتر شهروندان همدانی به کمپین نرم تصادفات جاده‌ای، میزان فرهنگ و حساسیت به تصادفات جاده‌ای در جامعه افزایش می‌یابد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان