اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. فروردين 1395 - 20:06   |   کد مطلب: 17396
رئیس جهاد کشاورزی همدان خبر داد
کاهش ۶ درصدی صادرات کشاورزی از استان همدان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به کاهش ۶ درصدی محصولات کشاورزی از همدان، از صادرات ۳۶ میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از همدان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، منصور رضوانی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ،با بیان اینکه سالانه پنج میلیون تن انواع محصول کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود، اظهار داشت: بیش از 50 درصد تولیدات کشاورزی همدان مازاد نیاز استان همدان بوده که باید برای صادرات آن به سایر کشورها گامهای اساسی برداشت.

وی با اشاره به اینکه برای صادرات محصولات کشاورزی استان همدان به کشورهای اروپایی باید استانداردهای جهانی را در تولید محصولات رعایت کرد، گفت: کشاورزان باید در تولیدات خود مقوله‌های علمی را رعایت کنند تا بتوان در بازارهای جهانی رقابت کرد.

رضوانی جلال بازار روسیه را فرصت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی دانست و گفت: روسیه سالانه 40 میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی دارد که با ایجاد مشکل سیاسی در رابطه با برخی کشورها، می‌توان بخشی از نیاز این کشور را در این زمینه تامین کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی و اصلی بخش کشاورزی همدان صنایع تبدیلی است تا محصولات این بخش فرآوری شده و سپس صادر شوند که در این صورت شاهد ایجاد ارزش افزوده برای استان همدان خواهیم بود.

وی از صادرات 36 میلیون و 534 هزار دلار محصول کشاورزی سال گذشته از گمرک همدان خبر داد و گفت: این میزان صادرات 28 درصد از کل صادرات استان همدان را شامل می‌شود که نسبت به مدت مشابه 6 درصد از نظر ارزی کاهش و 66 درصد از نظر وزنی افزایش داشته است که نشان از کاهش قیمت پایه کالاهای این بخش دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: کشمش با صادرات 28 میلیون دلاری به عنوان مهمترین کالای صادراتی این بخش محسوب می‌شود که 21.4 درصد از کل صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است.

وی سیب‌زمینی را دومین کالای صادراتی بخش کشاورزی استان همدان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته 6 میلیون و 977 هزار دلار سیب زمینی از همدان به سایر کشورها صادر شده است.

رضوانی جلال محصولات صادراتی بخش کشاورزی را هشت قلم اعلام کرد و گفت: محصولات کشاورزی به کشورهای اسپانیا، لهستان، اکراین، اسلواکی، رومانی، صربستان، بلژیک، روسیه، بلاروس، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، تایلند، امارات، هند، تونس، ترکیه، عراق و افغانستان صادر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان