اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1395 - 22:32   |   کد مطلب: 17782
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند خبر داد:
پیش‌بینی تولید 180 هزار تن چغندرقند از مزارع نهاوند
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: سطح زیرکشت چغندرقند در سال زراعی جاری سه هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۱۸۰ هزار تن محصول چغندر برداشت شود.

به گزارش صبح الوند، احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شهرستان نهاوند طی سال گذشته و امسال بیشترین سطح زیرکشت چغندرقند در استان را داشته به طوریکه پارسال حدود سه هزار هکتار سطح زیرکشت بوده که در زمان تحویل با برداشت ۱۸۰ هزار تن محصول جزء رتبه‌های برتر استان در کشت این محصول بوده است.
وی با بیان اینکه علت تعلل در پرداخت مطالبات چغندرکاران کمبود نقدینگی کارخانه‌ها بوده است، افزود: با توجه به ظرفیت محدود کارخانجات، کشاورزان در زمان تحویل این محصول با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و از سوی دیگر تا به امروز درصدی از مطالبات چغندرقندکاران پرداخت نشده است.
به گفته باقری، چغندرقند از جمله کشت‌های پرآب‌بر بوده و سیاست مدیریت جهادکشاورزی بر محدود کردن کشت این محصول است.
وی عنوان کرد: امسال برای رفاه کشاورزان با شرکت‌های سال قبل به‌استثناء کارخانه قند بیستون برای ارائه تسهیلات همچون کود و بذر موردنیاز کشاورزان قرارداد بسته‌شده است.
مدیر جهادکشاورزی نهاوند گفت: در سال زراعی جاری در اواخر اسفند و فروردین امسال نهایت تلاش خود را انجام دادیم تا به کشاورزان توصیه کنیم سطح زیرکشت این محصول را کاهش دهند.
وی ادامه داد: امسال سطح زیرکشت چغندر سه هزار هکتار خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۱۸۰ هزار تن محصول چغندر برداشت شود.
باقری خاطرنشان کرد: از کشاورزان انتظار داریم نسبت به کاشت بی‌رویه و بیش‌از حد این محصول توجه داشته باشند تا هنگام فروش و بازپس‌گیری مطالبات خود با مشکل سال گذشته مواجه نشوند.
وی یادآور شد: علاوه بر تمامی علل گفته‌شده، با توجه به بحران کم‌آبی و کاهش بارندگی که منجر به از بین رفتن منابع آب‌های زیرزمینی می‌شود، از کشاورزان درخواست شده نسبت به کاشت ارقام کم‌آب‌بر اقدام کنند.

انتهای یپام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان