اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. فروردين 1395 - 11:04   |   کد مطلب: 17659
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از افزایش تعداد واحدهای تولید گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح الوند غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تولیدات گلخانه‌ای در دنیا یکی از بهترین روش‌های تولید محصولات مختلف و باکیفیت بالا در بخش کشاورزی است.

وی پوشش مناسب در برابر سرما، استفاده استاندارد از سموم، کنترل آفات و بیماری‌های محصولات تولیدی در محیط گلخانه، صرفه‌جویی در آب و کیفیت بالای محصول را از جمله مزایای کشت گلخانه‌ای دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از افزایش تعداد واحدهای گلخانه‌ای در ملایر خبر داد و بیان کرد: گسترش واحدهای گلخانه‌ای و تخصیص اعتبارات برای تشویق فارغ‌التحصیلان کشاورزی به منظور ورود به این بخش از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 20 واحد گلخانه‌ای فعال در شهرستان ملایر بیان کرد: عمده این واحدهای تولیدی فعال در شهرک گلخانه‌ای حرم‌آباد مشغول به تولید هستند.

تقوی مساحت واحدهای گلخانه‌ای شهرستان را بیش از 10 هکتار برشمرد و گفت: سالانه بیش از 60 تن محصول از این واحدها برداشت می‌شود.

این مسئول با اشاره به جایگاه شهرستان ملایر در تولید محصولات واحدهای گلخانه‌ای گفت: خیار، گوجه‌فرنگی و فلفل از عمده محصولات تولیدی این واحدهاست.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر میانگین تولید کشت خیار گلخانه‌ای به ازای هر یک هزار متر مربع در واحدهای تولیدی و در هر دوره تولید 6 ماهه را 20 تن برشمرد.

وی تصریح کرد: میانگین تولید گوجه‌فرنگی نیز به ازای هر یک‌هزار متر مربع کشت 15 تا 20 تن است.

تقوی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر مدیریت جهاد کشاورزی ملایر اقدام به تشکیل پرونده متقاضیان در این زمینه کرده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان مواجه شویم.

وی با بیان اینکه در نظر داریم در واحدهای جدید، کاشت صیفی‎جات و پرورش گل‌های زینتی را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون برای پنج مورد از پرونده متقاضیان، پروانه تاسیس واحد گلخانه‌ای صادر شده و تعدادی از پرونده‌ها نیز در انتظار صدور پروانه تأسیس هستند.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان