اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. دى 1396 - 23:52   |   کد مطلب: 28167
معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با تولید کنندگان زعفران منطقه تربت‌حیدریه با تاکید براینکه ایران ۸۵ درصد زعفران جهان را تولید می‌کند، از راه‌اندازی بورس جهانی زعفران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
زعفران ایران

به گزارش صبح الوند به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اوسط هاشمی گفت: برای ایجاد بورس جهانی زعفران حتی با دپوی محصول در داخل کشور، جهان را تشنه زعفران کرده و آن‌ها را ملزم به تعیین قیمت جهانی توسط ایران خواهیم کرد.

وی افزود: خرید توافقی زعفران برای حمایت از کشاورزان و زعفران کاران همچنان ادامه خواهد داشت و اگر زیر بار بدترین فشارهای مالی قرار بگیریم نخواهیم گذاشت این حرکت نو دچار آسیب شود.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: زعفران به‌عنوان یک محصول دارای ارزش اقتصادی بالاست که اگر به ارزشی بودن آن نیندیشیم، دیگران این فرصت را از ما خواهند گرفت، کما اینکه هم‌اکنون سود اصلی و گردش مالی ارزش‌افزوده این محصول در خارج کشور است.

هاشمی افزود: راه‌اندازی بورس‌های محلی، منطقه‌ای و ملی برای این محصول کارساز نیست، بلکه باید از خام‌فروشی آن ممانعت شود.

وی گفت: با توجه به اینکه قالب تولید محصول در داخل کشور ایران است باید منافع در یک سبد چیده شود تا در آن به نام ایران در بازارهای جهانی به دنبال حق خود باشید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به گردش مالی این محصول در بازارهای جهانی گفت: با توجه به گردش مالی و ارزش‌افزوده ۸ میلیارد دلاری این محصول در بازارهای جهانی، عملا ایران به عنوان تولیدکننده سهم چندانی ندارد و اگر بتوانیم حداقل ۳ میلیارد دلار آن را به چرخه اقتصاد کشور برگردانیم، در سال، ۱۲ هزار میلیارد تومان از خروج ارز جلوگیری شده و چنانچه این اعتبار در بخش تولید و اشتغال همین استان هزینه شود، تحول در این حوزه را همگان شاهد خواهند بود.

هاشمی تاکید کرد: مسئولان باید طرح جامع زعفران را مبنای کار خود قرار داده تا با بازنگری در آن بتوانیم با همت مسؤولان بالادستی به‌عنوان یک ضرورت در چرخه اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلان اقتصادی آن را قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان