اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. تير 1397 - 23:03   |   کد مطلب: 29531
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۲۰۰ هزار تن سردخانه در استان همدان در حال احداث است، گفت: تا پایان سال ۱۰ هکتار به ظرفیت گلخانه‌های استان افزوده می‌شود.
سردخانه

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، منصور رضوانی جلال بعدازظهر امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌های استان 155 هزار تن است، اظهار داشت: 200 هزار تن نیز سردخانه در استان در حال احداث است که این سردخانه‌ها نقطه قوتی برای ذخیره‌سازی استراتژیک و نگهداری تولیدات است.

وی با بیان اینکه احداث سردخانه‌ها باهدف حفظ و مراقبت از محصولات تولیدی استان و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان انجام می‌شود، عنوان کرد: برای نگهداری سیر در سردخانه نیز ظرفیت سنجی و اقداماتی صورت گرفته و مجوزی نیز صادر شده است.

رضوانی جلال عنوان کرد: امیدواریم در حوزه ایجاد و احداث گلخانه بیش از ظرفیتی که برای سال 97  تعهد شده است گلخانه احداث کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه بعضی از محصولات استراتژیک هستند و لازم که تولید شوند، تصریح کرد: تلاش شده است در محصولات استراتژی مصرف آب به حداقل برسد.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه در حال حاضر استان دارای 102 هکتار ظرفیت گلخانه است ابراز کرد: تا پایان امسال 10 هکتار دیگر گلخانه به ظرفیت گلخانه‌ای استان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت نشائی چغندر قند در شهرستان‌های اسدآباد و فامنین عملیاتی شده است، تأکید کرد: با این اقدام این محصول دو نوبت آب کمتر مصرف کرده و حداقل مصرف آب آن 40 درصد کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه در کشت محصولاتی که استراتژیک نیستند مانند هندوانه هیچ‌گونه حمایتی انجام نمی‌شود، گفت: باید کشت محصولات کم آب‌بر جایگزین کشت این محصول شود.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه در حال حاضر 145 هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی است، عنوان کرد: برای اولین بار کشت زعفران در 140 هکتار و پسته در 180 هکتار از اراضی استان انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان