اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. شهريور 1396 - 23:18   |   کد مطلب: 26672
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کلنگ واحد تولیدی فرنچ فرایز با ظرفیت سالانه۶۰ هزار تن در همدان زده شد گفت: واحدهای درجه بندی و بسته بندی سیب زمینی در همدان ایجاد می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, منصور رضوانی جلال بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه سیب زمینی از عمده محصولات تولیدی کشاورزی استان است، ذخیره سازی مناسب آن امری ضروری برای بهره برداران تلقی می‌شود.

 رضوانی جلال بیان کرد: در کنار سردخانه‌های احداث شده در همدان قریب به 75 باب انبار فنی ونیمه فنی در مراکز تولیدی مهم استان ایجاد شده که ارتقای کیفیت نگهداری از برنامه‌های صنایع تبدیلی استان است.

وی با بیان اینکه برای فراهم کردن شرایط صادراتی این محصول تعداد چهار واحد سورت و بسته بندی در دولت تدبیر وامید احداث شده عنوان کرد: دو واحد با قابلیت صادرات با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در زمینه فراوری (فرنچ فرایز)در حال پیگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: با توجه به شرایط رکود حاکم بر برخی واحدهای تولیدی و لزوم اصلاح خطوط تولید در راستای ارتقا کیفیت تولید به منظور صادرات از سال 93 به بعد بیش از 30 واحد در زمینه‌های فرآوری کشمش، تولید شوریجات و ترشیجات (تبدیل خطوط تخمیری به پاستوریزه و تغییر بسته بندی) نوسازی وبازسازی شده‌اند.

رضوانی جلال اظهار داشت: از سال91 تا 1395 بهره‌برداری از30 واحد سردخانه بالای صفر و با ظرفیت 80 هزار تن در راستای کاهش ضایعات و افزایش کیفی محصول سیب زمینی در استان همدان انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: بهره‌برداری از 3 واحد درجه بندی و بسته‌بندی سیب‌زمینی با ظرفیت 46 هزار تن و یک واحد بسته‌بندی میوه با ظرفیت 7 هزار تن در سال از دیگر اقدامات در این بخش بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تبدیل 16 واحد تولید خیار شور تخمیری و تک محصولی به واحد تولید شوری و ترشی پاستوریزه افزود: این تبدیل در انواع بسته‌بندی و انتقال آنها به شهرک‌های صنعتی و محل‌های مجاز در راستای افزایش توان رقابت و کسب بازارهای داخلی وخارجی بوده است.

رضوانی جلال با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سال 1396 نیز اعلام کرد: آغاز کلنگ زنی طرح تولید فرنچ فرایز با ظرفیت 60 هزار تن در سال و سرمایه گذاری 700 میلیارد ریال با مشارکت سرمایه گذار خارجی در اراضی روستای خورونده شهرستان رزن از اقدامات انجام گرفته تا کنون بوده است.

وی افزود: واردات 2 دستگاه سورت لیزری جهت 2 واحد تصفیه و بسته‌بندی کشمش در شهرستان ملایر در راستای افزایش کیفی محصول صادراتی و برگزاری نشست اتوماسیون سردخانه‌ها و آشنایی با آخرین تکنولوپی درجه بندی و بسته‌بندی سیب‌زمینی با حضور شرکت‌های معتبر گریمه آلمان و تولسما هلند از دیگر اقدامات انجام گرفته در سال 96 بوده است.

رضوانی جلال با اشاره به برنامه‌های مهم در دست اقدام اظهار داشت: تجهیز واحدهای تصفیه و بسته بندی کشمش به دستگاه سورت لیزری و خطوط فرآوری استیل در راستای حفظ و توسعه بازارهای صادراتی و ایجاد واحدهای درجه‌بندی و بسته‌بندی سیب زمینی در بسته‌بندی‌های متنوع جهت عرضه به بازارهای داخلی و خارجی در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان