اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مرداد 1396 - 15:06   |   کد مطلب: 26113
رییس سازمان جهاد کشاورزی از مجهز شدن بیش از ۸۰ درصد اراضی مستعدکشاورزی به آبیاری نوین خبر داد و گفت: تا کنون ۱۱۰هزار تن گندم و ۵هزارو ۶۰۰ تن کلزا خریداری شده است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان

به گزارش صبح الوند،منصور رضوانی جلال پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه بخش کشاورزی بخش بسیار گسترده‌ای است گفت: اطلاع رساني در این بخش بدون حضور و اطلاع رسانی خبرنگاران کار دشواری خواهد بود.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تلاش ما در راستای اقتصاد مقاومتی است افزود: سال گذشته در حوزه زیر ساختی آب صنایع و در دیگر بخش های حوزه ۲۴گانه شاهد ۱۴۲درصد رشد  بوده‌ایم.

 

رضوانی جلال از خرید بیش از ۱۱۰هزار تن گندم خبر داد اعلام کرد: تا کنون نیز بیش از ۵هزارو ۶۰۰تن کلزا خریداری شده است به گونه ای که بیش از۸۰درصد بهای کلزا نیز پرداخت شده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دولت تدبیر امید در تلاش است وابستگی ها را کم رنگ‌تر کند تصریح کرد: بیش از ۳۶۰میلیارد هزینه خرید گندم است که تا کنون بالغ بر ۷میلیارد آن پرداخت شده است.

 

*تجهیز بیش از ۸۰ درصد از اراضی مستعد به آبیاری نوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از تجهیز بیش از ۸۰ درصد از اراضی مستعد کشاورزی به آبیاری نوین در سطح استان تا کنون خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۲هزارو ۴۷۰میلیارد تومان در سطح ملی به بخش آبیاری اختصاص داده شده است همچنین در سالجاری نیز هزار میلیارد دیگر به این مبلغ افزوده شده است به طوری که هر استان می تواند با توجه به وضعیت آبی و زیر ساخت ها از این طرح استفاده کند.

 

وی ضمن اینکه  استان همدان تا کنون مشکل امنیت غذایی نداشته است، خاطر نشان کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر سلامت امنیت غذایی  گفت امنیت غذایی بسیار مهم و از وظایف خطیر بخش کشاورزی است.

 

*برداشت 59 تن چغندقند در سال گذشته

رضوانی جلال با اشاره به برداشت ۵۹تن چغندر قند در سال گذشته عنوان کرد: میانگین کشوری در برداشت این محصول ۵۷تن بوده است.

 

وی  همچنین با بیان اینکه راندمان آبیاری تحت فشار ۵۵درصد است خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا این آمار را به۹۰درصد افزایش دهیم.

 

وی از اختصاص گرفتن بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات در مکانیزه شدن تولید در کشور خبر داد و اضافه کرد: تا کنون ۲۷۰میلیارد تومان در استان برای این امر در نظر گرفته شده است این در حالی است که سال گذشته ۱۰۵ درصد جذب مکانیزاسیون انجام شده است.

 

رضوانی جلال در ادامه با تاکید بر اینکه تولید محصولات کم آب بر مانند زعفران درختان پسته و نیز گل محمدی روبه رشد است همچنین این نوع محصولات باید دارای ارزش افزوده باشند، خاطر نشان کرد: در این راستا زمین های کشاورزی این نوع محصولات از۱۰هکتار به ۸۰هکتار در حال توسعه است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اعتبارات طرح تجمیع اراضی یکپارچه سازی استانی است گفت: در استان مانند نهاوند طرح تجمیع اراضی یکپارچه سازی در مقیاس بالا انجام گرفته به گونه ای که در این راستا در سال گذشته ۲۷۰هکتار زمین در طرح تجمیع اراضی یک پارچه سازی مورد بررسی و انجام گرفته است.

 

*احداث 100 هکتار گلخانه در همدان

رضوانی جلال با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰هکتار گلخانه احداث شده است عنوان گرد: ۹۰هکتار این اراضی به سیفی جات و ۱۰هکتار آن به گل و گیاه اختصاص داده شده است.

 

 

وی همچنین از اجرای دو طرح گلخانه محرک رز مایا و گلخانه ۲ هکتاری گل رز و ارکیده در نهادند خبر داد و اظهار کرد:  ۱۲۴میلیارد تسهیلات برای اجرای این طرح معرفی شده است همچنین سرمایه گذاران این طرح ها داخلی، و با مشارکت کشور هندانجام میگیرد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد:  در بخش دیگر سازمان جهاد کشاورزی تامین ۲۰درصد اشتغال  و ۲۹درصد ارزش افزوده برعهده این سازمان است.

 

رضوانی جلال از تولید ۱/۵هکتار نشاء هندوانه خبر داد و اظهار کرد: ۱۱۷هزار بهره بردار در سطح استان داریم که باید از حق تک تک این عزیزان دفاع کنیم.

 

وی در یخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی برای تمام محصولات است و در کشور برای این مهم۵۰۰میلیارد تسهیلات اختصاص داده شده است گفت:ما در محصول کشمش ن تنها کمبود صنایع تبدیلی نداریم، بلکه از شهرهای دیگر برای فرآوری کشمش به استان می آیند .

 

وی در این راستا یادآور شد: استان همدان در صنایع لبنی نیز مشکلی ندارد اما بنا به دلایلی  صنایع لبنی با ظرفی ناقص کار می کنند.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی از احداث بیش از ۱۴۰هزار تن سردخانه برای محصول سیب زمینی خبر داد و افزود: ۱۷۵هزار تن دیگر در حال ساخت است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه باید بیش از ۹۵۰تن تولید سیب زمینی داشته باشیم تصریح کرد: این امر با افزایش بهره وری رشد خواهد کرد به گونه ای که ۳۵۰هزار تن خرید تضمینی پیش بینی شده که تاکنون ۳۰۰هزار تن آن خریداری شده است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه گندم کیلویی ۱۳۰۰تومان از کشاورزان خریداری می شود اظهار کرد: امسال در استان همدان تمام خرید ها از طریق سامانه ای که کشاورزان ثبت کرده اند انجام می شود.

 

وی در خصوص اینکه پروژه پرورش کرو کدیل اقتصادی است یا خیر گفت: این پروژه با توجه به آب و هوای استان هم یک پروژه ای اقتصادی است که در حال حاضر با ظرفیت ۶۰۰سد در ملایر مجوز آن صادر شده است به گونه ای زمستان در فضای بسته و تابستان در فضای باز پرورش داده می شوند.

 

*کسب رتبه اول صادرات سیرخشک توسط همدان

رضوانی جلال همچنین با بیان اینکه در تولید سیر خشک استان رتبه اول صادرات را به خود اختصاص داده است عنوان کرد بیش از ۷۹درصد سیر کشور را استان همدان تولی میکند.

 

وی با اشاره به اینکه در کشور ۸زنجیره تولید شیرخام تشکیل شده است که ۲ زنجیره آن به استان همدان اختصاص دارد تصریح کرد: ۶زنجیره تولید گوشت قرمز نیز تشکیل شده است که یک زنجیره آن به استان همدان تعلق دارد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه یارانه کشمش ۱۵میلیارد تومان بوده است گفت: تا کنون ۶ میلیارد آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان