اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. فروردين 1395 - 19:48   |   کد مطلب: 17233
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: در اولین روزهای سال 95 تعداد 4 موقوفه جدید توسط مردم خیراندیش نهاوند با نیت‌های خیرخواهانه به ثبت رسید.

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدرضا خزایی در گفت‌وگو با گرو، گفت: وقف به‌عنوان یکی از سنت‌های بسیار خوب و سفارش شده دین اسلام است که توجه مردم به این سنت الهی باعث حل شدن مشکلات زیادی از مردم می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم سنت حسنه وقف در بین مردم فرهنگ‌سازی شود و همه نیازمندان از برکات این موقوفات بهره‌مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند افزود: در اولین روزهای سال 95 مردم خیراندیش شهرستان نهاوند 4 وقف جدید را با نیت‌های مختلف به ثبت رساندند.

وی بیان داشت: اولین موقوفه امسال وقف سه دانگ یک عمارت مسکونی به مساحت 250 متر به ارزش یک میلیارد ریال است.

خزایی گفت: واقف این عمارت خانم فاطمه سیدان است که این مکان را به نیت تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند افزود: موقوفه دوم وقف یک قطعه زمین به مساحت چهارصد متر به ارزش یک میلیارد ریال در روستای تپه یزدان نهاوند است که به نیت ساخت زینبیه در این روستا وقف‌شده است.

وی اظهار داشت: موقوفه سوم که در شهرستان نهاوند ثبت‌شده است وقف یک قطعه زمین به مساحت 350 متر و ارزش 100 میلیون ریال است که با نیت ساخت مسجد توسط آقای جمشید کولیوند در روستای قیلاب بخش خزل نهاوند وقف‌شده است.

خزایی بیان کرد: چهارمین موقوفه شهرستان نهاوند در سال جدید وقف یک قطعه زمین به مساحت 400 متر و به ارزش 110 میلیون ریال است که به نیت ساخت مسجد در روستای برجک نهاوند اهداشده است.

وی بابیان اینکه ارزش این موقوفات بیش از 220 میلیون تومان است؛ گفت: با این موقوفاتی که در سال جدید به ثبت رسیده است تعداد موقوفات نهاوند به بیش از 100 موقوفه رسیده است که بر اساس نیت واقفان مردم از برکات انها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان