اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. مرداد 1394 - 20:24   |   کد مطلب: 13336
نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور گفت: 15 نفر از اهالی منطقه شیرین‌سو، زمین 6 هکتاری خود را برای ایجاد یک پارک و به خاکسپاری دو تن از شهدای گمنام در آن وقف کردند.
وقف زمینی 4هکتاری در شیرین‌سو برای به خاکسپاری 2 شهید گمنام

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور محمدجواد زمردیان با اشاره به تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در شهر شیرین‌سو اظهار کرد: این شهر به عنوان سومین نقطه از محل خاکسپاری دو تن از شهدای گمنام کاروان معراجیان مجنون معرفی شده است.

وی ادامه داد: پیکر این دو شهید گمنام 17 ساله و 38 ساله، در مناطق عملیاتی شرهانی و زبیدات عراق تفحص شده و متعلق به عملیات محرم در سال 62 و تک دشمن در سال 67 است.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور با بیان اینکه شهدا همیشه مایه خیر و برکت بوده‌اند، گفت: به منظور پیدا کردن مکانی برای خاکسپاری شهدای گمنام در آن، یک زمین به مساحت 6 هکتار وقف شد.

وی در تشریح چگونگی وقف این زمین بیان کرد: شهرداری شیرین‌سو مدت‌ها به دنبال خرید این زمین، حتی با پرداخت مبلغی دو برابر قیمت به منظور ایجاد یک پارک نواری در آن بود اما مالکان آن نمی‌پذیرفتند.

زمردیان ادامه داد: 15 مالک این زمین، بعد از پیشنهاد ایجاد پارک در این زمین و به خاکسپاری شهدا در آن، نه تنها مشتاقانه آن را پذیرفتند که نسبت به وقف این زمین نیز اقدام کردند.

وی با بیان اینکه این امر نشان از عشق و علاقه مردم ما به شهدا دارد، گفت: زمینی که چندین مدت حتی با پیشنهاد پرداخت دو برابر مبلغ، به شهرداری داده نمی‌شد فقط به عشق شهدای گمنام، وقف می‌شود.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور این رویداد را یک کار بزرگ و نادر در دنیا دانست و گفت: باید به صورت همه‌جانبه به زوایای این اقدام فرهنگی ـ معنوی پرداخته شود و برجسته‌سازی این این امر نیز مد نظر باشد.

وی در بخش پایانی سخنانش از هدیه یک عدد النگو، انگشتر، زنجیر طلا و یک  جفت گوشواره برای ساخت یادمان شهدا توسط مردم شیرین‌سو خبر داد و ابراز کرد: این امر نیز مظهر دیگری از عشق و ارادت مردم به شهدای والامقام و عزیز ایران اسلامی است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان