اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. شهريور 1395 - 14:18   |   کد مطلب: 19960
همسر یکی از شهدای جمعه خونین بیت‌ا... الحرام گفت: از جنایات عربستان در وقایع تلخ حج 94 هرگز نمی گذریم و از دولت جمهوری اسلامی می خواهیم اجازه ندهد که خون این شهدا پایمال شود

به گزارش صبح الوند، منیره مخدومی، همسر شهید سیف ا... اسدی که 20 شهریور 94 در واقعه سقوط جرثقیل در مکه به شهادت رسید در گفتگو با "نافع" افزود: کشته شدن زائران بیت ا... که در حال عبادت بودند ناشی از بی کفایتی دولت عربستان در مدیریت حج است و دولت باید بر مواضع خود برای شناسایی عاملان این واقعه پافشاری کند.

 وی اظهار کرد: دولت عربستان به بهانه های مختلف از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و حتی حاضر به پرداخت غرامت به خانواده شهدای حج نشده است.

مخدومی درباره ویژگی های همسر شهیدش نیز اظهار کرد: شهید سیف ا... اسدی بسیار مؤمن و متقی بود و تنها 45 سال داشت که به دلیل علاقه وافر به حج، عازم این سفر معنوی شد.

وی ادامه داد: شور و شوق همسرم برای این سفر تا اندازه ای بود که بارها از حج و زیارت پیگیری کرد و درنهایت به دلیل پر شدن ظرفیت کاروان های استان از تهران مشرف شد.

مخدومی بیان کرد: همسرم کشاورز و اهل و ساکن روستای عرب لو از توابع شهرستان همدان بود و سال 71 با یکدیگر ازدواج کردیم و در همه این سال ها، فردی مهربان و آرام بود و وقتی خبر شهادتش رسید؛ همه دوستان و آشنایان به واقع ناراحت شدند.

وی با بیان اینکه هیچ چیز نمی تواند رنج خانواده داغدار شهدای حج را جبران کند، اظهار کرد: همه چشم انتظار بوده و همه مقدمات را برای بازگشت همسرم فراهم کرده بودیم و هرگز پیش بینی نمی کردم که چنین اتفاقی بیفتد.

مخدومی اضافه کرد: زمانی که خبر را شنیدم به شدت ناراحت شده و تا دو ماه حالم بد بود چون خبر را مستقیم به خود من دادند و سه فرزندش نیز تا مدت ها ناراحت و دلتنگ بودند و به همین دلیل تقاضای بازگشت پیکر و خاکسپاری در همدان را داشتیم که انجام شد.

وی با بیان اینکه حق یک زائر نیست که در خانه امن خدا به او صدمه ای وارد شود، بیان کرد: از مسئولان جمهوری اسلامی می خواهیم تا از فجایع خونین حج 94 نگذشته و با درایت و بصیرت در برابر این رژیم کافر وابسته به صهیونیسم ایستادگی کند

لازم به ذکر است؛ عصر جمعه ۲۰ شهریورماه 94، یک دستگاه جرثقیل در محوطه مسجدالحرام سقوط کرد که موجب کشته شدن ۱۰۷ نفر و مجروحیت ۲۳۸ نفر شد که در این واقعه 11 نفر از هموطنانمان به شهادت رسیده و 15 نفر زخمی شدند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان