اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مرداد 1395 - 20:17   |   کد مطلب: 19384
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: میانجی گیری فرانسه برای حل و فصل حقوقی پرونده فاجعه منا میان ایران و عربستان را تکذیب کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، سعید اوحدی درحاشیه امضا تفاهم نامه اعطای تسهیلات به متقاضیان سفر به عتبات عالیات افزود: تاکنون حقوقدانان چندین کشور اروپایی برای ارائه راهکار و حل و فصل حقوقی فاجعه منا اعلام آمادگی کرده بودند که قرار است بزودی تیمی ازسوی کشورمان به برخی از کشورها و فرانسه اعزام شوند.
وی گفت: با توجه به فرمایش رهبرمعظم انقلاب مبنی بر پیگیری حقوقی فاجعه منا از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با همکاری وتلاش جدی با وزارت امورخارجه، قوه قضاییه و حج زیارت به دنبال این هستیم تا بتوانیم از تمامی ظرفیت ها بدرستی استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به همین منظوربا توجه به برنامه ریزی های انجام شده گروهی ازکارشناسان وزارت امور خارجه و حج و زیارت برای استفاده از ظرفیت های حقوقی و بهره مندی از بهترین راهکارها به چند کشور اسلامی و اروپایی از جمله فرانسه اعزام می شوند.
اوحدی با بیان اینکه برای ارایه مشورت و راهکارهای قانونی و بین المللی تاکنون برخی کشورهای اروپایی و اسلامی اعلام آمادگی کرده اند، گفت: به همین منظور تاکنون برخی از وکلای بین المللی از دیگر کشورها برای دفاع از پرونده منا اعلام آمادگی کرده اند.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه وظیفه خود می دانیم از تمام ظرفیت های موجود دراقصی نقاط جهان برای احقاق حقوق خانواده شهدای منا استفاده کنیم، اظهارداشت: اینجانب درهیچ جا و مکانی برای میانجیگری هیچ کشوری در خصوص فاجعه منا سخن نگفته ام.
همچنین روزگذشته برخی از رسانه ها داخلی خبری به نقل از اوحدی مبنی بر میانجی گری کشور فرانسه در خصوص حل و فصل فاجعه منا مخابره کرده بودند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان