اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. اسفند 1394 - 14:45   |   کد مطلب: 17002
معاون عمراني فرماندار همدان گفت: انتظار داريم در نوروز 95 بهتر از سال‌هاي گذشته ميزبان شايسته‌اي براي ميهمانان نوروزي باشيم.
پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آماده پذيرش ميهمانان نوروزي است

به گزارش صبح الوند، حسين افشاري در کارگروه گردشگري شهرستان همدان، با بيان اينکه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي بايد کشيک‌هاي نوروزي را در اختيار فرمانداري قرار دهند، اظهار داشت: متاسفانه در سال گذشته نانواهايي که بايد کشيک مي‌بودند وظايف خود را به درستي انجام ندادند و مشکلاتي را به وجود آمد.

وي گفت: مسأله مهم ديگر در سازمان اقتصاد و دارايي پا به کار بودن بيمه‌ها در ايام نوروز است تا در صورت بروز حادثه مسافر و سرنشينان آن سرگردان نشوند و به‌راحتي بتوانند به بيمه‌ها مراجعه کنند.

افشاری اظهار کرد: با توجه به مسيرهاي گردشگري و پر ترافيک همدان نظير گنجنامه، امامزاده کوه و مسيرهاي منتهي به سد اکباتان که تردد در آن بسيار زياد است، هماهنگي‌هاي لازم را با نيروهاي انتظامي انجام داده‌ايم.

وي افزود: ارائه خدمات سفر در سال‌هاي اخير به درستي نهادينه شده و دستگاه‌هاي مختلف به صورت خودکار ايفاي نقش مي‌کنند و هدف از برگزاري جلسات صرفا به‌علت افزايش هماهنگي بين دستگاه‌ها و کميته‌هاي تخصصي است.

معاون عمراني فرماندار همدان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه اولويت اسکان مسافران در مرحله اول با هتلداران سپس با مسافرخانه‌هاي رسمي است، گفت: از آنجا که حداکثر ظرفيت پذيرش هتل‌ها و مسافرخانه‌ها 23 هزار نفر است، ساير ميهمانان نوروزي مي‌توانند با نصب چادر در برخي پارک‌ها، سالن‌هاي ورزشي و حسينيه‌ها در شهر اقامت پيدا کنند.

وي اظهار کرد: شرايط جوي نيز تاثير بسيار زيادي در انتخاب محل اسکان مسافران دارد به طوريکه اگر شرايط جوي نامساعد و سرد شود، بدون شک مسافران از برپايي چادر در پارک‌ها امتناع خواهند کرد.

معاون گردشگري ميراث فرهنگي نيز در اين جلسه با بيان اينکه 10 کميته براي خدمت رساني به مسافران تشکيل شده است، گفت: در سال گذشته دو ميليون و 298 هزار نفر وارد شهر همدان شدند که پيش بيني مي شود امسال بيشتر شود.

علي خاکسار با اشاره به اينکه تعداد مسافران خارجي در سال گذشته 457 نفر بوده است، گفت: سال گذشته 736 نفر از اماکن ديدني همدان بازديد کردند.

وي گفت: 387 هزار نفر از 28 اسفند تا 15 فروردين ماه در استان همدان اقامت داشتند و دو ميليون و 107 هزار خودرو به همدان وارد شدند.

معاون گردشگري ميراث فرهنگي بيان داشت: 250 بنا در شهرستان همدان ثبت ملي شده و مجموعه آثار منقول و غير منقول اين شهرستان 282 اثر است.

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان همدان نيز با بيان اينکه طرح ملي ايمني و سلامت مسافران نوروزي توسط جمعيت هلال احمر اجرا مي شود، اظهار داشت: جوانان عضو جمعيت هلال احمر همدان در مبادي ورودي شهر همدان مانند ميدان فرودگاه، ميدان کربلا و مجتمع عين القضات مستقر مي شوند.

وي با بيان اينکه پست هاي راهنماي مسافران توسط هلال احمر در ورودي شهر راه اندازي مي شود، افزود: استقرار خيمه هاي نماز در کنار پست هاي راهنمايي مسافر در ورودي شهر از ديگر اقدامات است.

جلال نانکلي با اشاره به اينکه فضاي دوستدار کودک در کنار پست هاي هلال احمر راه اندازي خواهد شد، بيان کرد: ايستگاه تست قند خون و فشار خون نيز در ايستگاه هاي سلامت هلال احمر انجام مي شود.

نانکلي از تعامل هلال احمر همدان با اورژانس و نيروي انتظامي خبر داد و افزود: پايگاه امداد جاده اي غرب کشور به صورت شبانه روزي در ايام تعطيلات نوروز خدمات مي دهد و علاوه برآن ساير پايگاه هاي امداي نيز فعال است.

وي با اعلام اين موضوع که شهرونداني که دچار مشکل مي شوند مي توانند با شماره 112 تماس گرفته و به جمعيت هلال احمر اطلاع دهند، اضافه کرد: جمعيت هلال احمر شهرستان همدان در آماده باش کامل براي امداد و نجات در ايام نوروز است.

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان همدان با اشاره به اينکه 33 امدادگر و نجاتگر در طرح نوروزي جمعيت هلال احمر شهرستان همدان آماده خدمت رساني هستند، گفت: چهار دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودرو نجات در ايام تعطيلات آماده خدمت هستند.

نانکلي همچنين با اشاره به فعاليت امداد هوايي در ايام تعطيلات اظهار داشت: چهار نفر از نيروهاي امدادي هلال احمر در اين پايگاه براي امداد رساني به همراه تيم فوريت هاي پزشکي آماده هستند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان