اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. بهمن 1394 - 10:28   |   کد مطلب: 16179
فرماندار شهرستان همدان گفت: به منظور رفع مشکلات در بازار سبزه میدان و سرگذر، برنامه راهبردی آماده و سند آن هم تدوین شده است.
تدوین سند راهبردی ساماندهی بازار تاریخی میوه و تره بار همدان

به گزارش صبح الوند، علی تعالی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان همدان اظهار داشت: بهبود وضعیت سلامتی جوامع انسانی یکی از اصول مهم سلامت است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب میدان مرکزی شهر همدان و بازارهای سبزه میدان و سرگذر، گفت: وضعیت این مناطق اصلا زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن ایران ‎‎زمین نیست و باید سند راهبردی ساماندهی آن به کار گرفته شود.

تعالی با اشاره به گردشگر پذیر بودن همدان بخصوص در فصل بهار و تابستان، اظهار کرد: متاسفانه میدان امام خمینی (ره) طی ساعتی از روز تبدیل به مرکز فعالیت دستفروشان می‌شود، که گردشگران با ورود به هسته مرکزی شهر شاهد بی‌نظمی از این لحاظ هستند.

وی افزود: به دلیل حضور دستفروشان در برخی ساعات در خیابان هایی مثل اکباتان، بوعلی و بعضی مسیرها و معابر اختلالاتی در تردد شهروندان بوجود می آید.

فرماندار همدان سپس به وضعیت نامطلوب بهداشت در بازار میوه و تره بار همدان اشاره کرد و گفت: بازار سرگذر نیز به عنوان محل عرضه مواد غذایی در مرکز شهر همدان قرار دارد که به لحاظ دسترسی آسان عمده مردم شهر، جهت خرید مایحتاج روزانه خود به آنجا مراجعه می کنند و متاسفانه این منطقه هم از لحاظ دفع پسماندهای محل، وضعیت زیرساخت، مغازه های قدیمی و وضعیت بهداشت و... وضعیت بسیار نابسامانی دارد.

وی اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات در بازار سبزه میدان و سرگذر، برنامه راهبردی آماده و سند آن هم تدوین شده است.

تعالی افزود: با توجه به اینکه اکثر مسافرانی که به شهر تاریخی همدان سفر میکنند قطعا به سرگذر مراجعه می کنند، قطعا تماشای این نابسامانی بهداشتی پسندیده این شهر نیست.

تعالی افزود: رفع مشکلات در هسته مرکزی شهر همدان فقط با همکاری سازمان‌ های مختلف امکانپذیر خواهد بود.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان