اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آبان 1394 - 11:31   |   کد مطلب: 14675
مراسم یوم الله 13 آبان صبح امروز و با با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مقابل لانه جاسوسی آغاز شد.
حضور موشک «عماد» در تجمع ضد آمریکایی 13 آبان

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم تظاهرات ضد استکباری یوم الله 13 آبان از ساعت 10 صبح امروز در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد.

آحاد مردم و شخصیت‌های سیاسی و لشکری کشور با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «هیهات منٌا الذله» انزجار خود را از جنایات آمریکا علیه ملت ایران ابراز داشتند.

«مدافعان حرم»به مراسم 13 آبان آمدند

جمعی از دانش‌آموزان مدارس تهران با سربند مدافعان حرم در راهپیمایی امروز یوم‌الله 13 آبان که مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار می‌شود حضور یافتند.

این دانش‌آموزان با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی با همین مضمون به سمت سفارت سابق آمریکا در حرکت هستند.

*هشدار تهرانی‌ها به نفوذ سیاسی اقتصادی آمریکا

راهپیمایی کنندگان تهرانی با در دست گرفتن پلاکاردهایی همچون «حافظ آمریکا بودن ممنوع» و «نفوذ سیاسی اقتصادی ممنوع» به مسئولان کشورمان در مورد خوش‌بینی به کشور عهد شکن آمریکا هشدار دادند.

در این مراسم همچنین راهپیمایی کنندگان با شعار« نسل علی اکبریم فداییان رهبریم» حمایت خود را از رهبر معظم انقلاب ابراز داشتند.

*چون مصدق به آمریکا اعتماد نکنیم/ آقای ظریف احتیاط احتیاط

راهپیمایی‌کنندگان یوم‌الله 13 آبان با در دست گرفتن پلاکاردهایی با عنوان «چون مصدق به آمریکا اعتماد نکنیم و آقای ظریف احتیاط احتیاط» بد عهد بودن مسئولان آمریکا را به سمع و نظر مسئولان کشورمان گذاشتند.

همچنین در مراسم این راهپیمایی پلاکاردهایی با عنوان صلح آمریکایی و گفتارهایی از امام راحل مبنی بر اینکه هر چه فریاد دارید سر آمریکا بزنید، نصب شده است.

*«لعنت خدا بر کدخدا» بر پلاکاردهای دانش‌آموز نقش بست

از جمله شعارهای جدیدی که امسال در پلاکاردها و بنرهای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان به چشم می‌خورد، «لعنت خدا بر کدخدا» است.

*جدیدترین موشک بالستیک ایران به تجمع ضدآمریکایی مقابل لانه جاسوسی آمد

یکی از موضوعات قابل توجه در این راهپمایی حضور تعداد زیادی ماکت موشک بالستیک «عماد» است.

موشک بالستیک عماد با سوخت مایع، جدیدترین و در عین حال دقیق ترین موشک دوربرد ایران است که در روزهای اخیر و پس مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 تست و رونمایی شد.

این در حالی بود که با صدور قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، برخی نگرانی ها در داخل درخصوص احتمال تحت الشعاع قرار گرفتن روند توانمندسازی موشکی ایران شکل گرفته بود.

تست موشک عماد بازتاب فراوانی در رسانه های داخلی و خارجی داشت و برخی مقامات آمریکایی نیز دراین خصوص موضع گیری کردند.

*راهپیمایان 13 آبان پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند

در اولین دقایق آغاز تجمع بزرگ ضداستکباری 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، پرچم این کشور به همراه پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.

*رسایی: برخی فقط جسمشان از سفارت آمریکا بالا رفت و قلبشان پشت دیوار ماند

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم یوم الله 13 آبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوادث سال‌های اخیر نشان می‌دهد آن سالی که یک عده از دیوار سفارت بالا رفتند آن بدنهایشان بود که سفارت را اشغال و تسخیر کرد.

وی افزود: برخی از تسخیرکنندگان سفارت آمریکا قلب هایشان پشت سفارت آمریکا ماند و از دیوار سفارت بالا نرفت بلکه سالهای بعد معلوم شد آن کسی که دل‌های این ها اشغال کرده است آمریکاست. بنابراین تغییر روش و منش در برخی از انقلابیون حکایت از این می‌کند که آنها معتقد به شعار مرگ بر آمریکا و مبارزه با امریکا نبودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ابهت حضرت امام(ره) و فضای انقلابی آن روز برخی از انقلابی نماها را به این سمت برده بود و شیرینی زندگی دنیا زیر کام آنها به وضوح مشخص بود و امروز انها چهره واقعی خود را نشان دادند.

به اعتقاد رسایی کلیات ملت ایران نسبت به اوایل انقلاب تغییر نکرده و از روزی که انقلاب را شروع کرده‌اند تا به امروز ثابت کردند که سفارت آمریکا را لانه جاسوسی و منفذ نفوذ می‌دانند اما علیرغم اینکه ما سفارت آمریکا را تسخیر کردیم امروز لانه‌های جاسوسی در برخی از رسانه‌ها به چشم می‌خورد.

*اجرای سرود «ای ایران» و «یار دبستانی» توسط دانش‌آموزان تهرانی

دانش‌آموزان تهرانی در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، سرود «ای ایران» و «یار دبستانی» را همخوانی کردند.

ایرانمنش: ماهیت استکبارستیزی ۱۳ آبان قابل تغییر نیست

احسان ایرانمنش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت:امروز دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف در راهپیمایی شرکت کرده‌اند تا با حضور خود شعار « مرگ بر آمریکا» را فریاد بزنند و بگویند که شعار مرگ بر آمریکا هرگز کمرنگ نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ماهیت استکبارستیزی 13 آبان قابل تغییر نیست، افزود: همانطور که می‌بینیم امروز در حدود 4 هزار نفر دانشجو تا این ساعت در راهپیمایی حضور دارند و این نشان می‌دهد مبارزه با استکبار و استکبارستیزی چیزی نیست که بتوان آن را از مردم گرفت، استکبار ستیزی در پوست و خون مردم رخنه کرده‌است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: جنبش دانشجویی و ملت بزرگ ایران هیچ‌گاه دشمنی آمریکا را از یاد نخواهند برد و خوب می‌دانند که استکبار تا به حال چه ضرباتی را به ما زده است.

وی در خاتمه گفت: شاید برخی‌ها سعی می‌کردند مراسم 13 آبان کمرنگ برگزار شود ولی امروز مردم و دانشجویان نشان دادند هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع استکبارستیزی‌شان شود.

*اعلام خشم و انزجار از آل سعود در راهپیمایی روز 13 آبان

خشم دانشجویان و دانش‌آموزان حاضر در روز ملی مبارزه با استکبار علیه جنایت‌های رژیم آل سعود در برابر سفارت سابق آمریکا پررنگ‌تر از سال‌های قبل ابراز شد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است علاوه بر پلاکاردها و بنرهای حاوی شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و دیگر شعارها که هر ساله در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار در دست دانش‌آموزان و دانشجویان دیده می‌شد امسال و به علت جنایت آل سعود در مراسم حج که منجر به قربانی شدن بیش از 4000نفر از حجاج بیت‌الله الحرام به ویژه حدود 500 نفر از زائران کشورمان شد، شعارهایی علیه رژیم آل سعود نیز بر روی پلاکاردها و بنرهایی که راهپیمایان دانش‌آموز و دانشجو در دست گرفته‌اند پررنگ‌تر از سال قبل به چشم می‌خورد.

پلاکاردهای «مرگ بر آل سعود»‌ در دست بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان حاضر در راهپیمایی برافراشته شده بود و در برخی دیگر از پلاکاردها نیز جملاتی همچون «شمر و یزید و خولی، جمع شده در سعودی»‌ به چشم می‌خورد.

*تهرانی‌ها خواستار راه‌اندازی شبکه‌های مجازی ملی شدند

جمعی از شرکت‌کنندگان در مراسم یوم‌الله 13 آبان روز مبارزه با استکبار دست‌نوشته‌هایی مبنی بر لزوم راه‌اندازی شبکه‌های مجازی ملی در دست داشتند.

در این دست نوشته‌ها شبکه‌های مجازی لاین، واتساپ و تلگرام ابزارهای جاوسی سرویس‌های غرب معرفی شده و درخواست  فیلترینگ یا کنترل بیشتر بر روی آنها مطرح شده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان