اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مرداد 1394 - 2:15   |   کد مطلب: 12693
فرماندار شهرستان همدان گفت: قاچاق بی رویه پارچه های نامرغوب خارجی نبض حیات صنعت نساجی را در مسیر توسعه کشور با کندی مواجه ساخته است .
قاچاق کالا صنعت نساجی ایران را فلج کرده است

به گزارش صبح الوند، فرماندار شهرستان همدان در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان همدان اظهار کرد: قاچاق بی رویه کالا سمی مهلک و اساسی بر ریشه اقتصاد ایران است.

علی تعالی افزود: کشفیات گسترده کالای قاچاق نشان دهنده این موضوع است که در مباحث اقتصادی وتولید داخلی در کشور مشکل اساسی داریم و هیچ رقابتی بین کالاهای داخلی و کالاهای بعضا نامرغوب خارجی وجود ندارد.

وی گفت: کالا‌های تولید داخل کیفیتی بهتر و بالاتر از کالاهای مشابه خارجی خود دارند اما در بیشتر مواقع نازل بودن سطح کمی و کیفی اجناس تولید داخل، هموطنان عزیز را به استفاده از نوع خارجی آن کالا تشویق می کند.

فرماندار همدان اظهار کرد: اقتصاد پویا و سالم در گرو تولید باکیفیت کالای داخلی است.

وی افزود: اگر نتوانیم به لحاظ کمی و کیفی تولیدات داخلی خوبی داشته باشیم، قاچاق کالا روز به روز زیادتر می شود و باعث تعطیلی کارخانه های داخل کشور و بیکاری فرزندان این مرزو بوم می شود.

تعالی با اشاره به تعطیلی اکثر کارخانه های نساجی گفت: قاچاق بی رویه پارچه های نامرغوب خارجی نبض حیات صنعت نساجی را در مسیر توسعه کشور با کندی مواجه ساخته است و باعث فلج شدن این صنعت مهم ملی شده است.

وی اظهار کرد: به علت اینکه همدان شاهراه اتصال مرزهای غربی کشور با مرکز است، متاسفانه به چهارراهی برای ترانزیت کالا و بار قاچاق تبدیل شده است.

فرماندار همدان با تقدیر از همه دستگاه های مسئول در امر مبارزه با قاچاق کالا در همدان افزود: افزایش چشمگیر کشفیات محموله های قاچاق در محورهای مواصلاتی همدان نشان از تلاش‌ های شبانه روزی و مجاهدت های فراوان در این زمینه است.

وی با اشاره به مضرات قاچاق کالاهای خارجی به داخل کشور گفت: قاچاق بی رویه کالا باعث تعطیلی و تضعیف کارخانه های داخلی، بیکاری و ایجاد درآمد نامشروع  در کشور خواهد شود.

* افرایش چشمگیر خرید اینترنتی مردم در همدان

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان نیز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان همدان با اشاره به معضل خریدهای اینترنتی گفت: خرید اینترنتی اجناس در همدان رشد چشمگیری داشته است که همین موضوع سبب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان عزیز شده است.

حمیدرضا بابایی اظهار کرد: به دلیل اینکه اکثر نمایندگی شرکت هایی که فروش اینترنتی دارند در تهران مستقر هستند، اگر همشهریان از کالای ارائه شده شکایتی داشته باشند، مجبوریم پرونده را جهت سیر مراحل به تهران ارسال کنیم.

وی افزود: در داروخانه های شهر همدان هیچ نظارتی از سوی اصناف نیست و همین موضوع باعث قیمت متفاوت دارو در شهر شده است.

* تغییر قیمت متوالی داروها کمبود دارو است

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان هم در ادامه این جلسه اظهار داشت: مشکل چند قیمتی و تغییر قیمت متوالی دارو در داروخانه ها کمبود دارو است.

رسول اسدی منش گفت: جهت جلوگیری از قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی با همکاری اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسی های دوره ای از داروخانه های سطح شهر صورت می پذیرد.

* اجرای گشت‌های مشترک دخانیات، دانشگاه علوم پزشکی و اصناف همدان

کارشناس سازمان صنعت و معدن استان همدان نیز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان همدان گفت: به جهت جلوگیری از پخش و توزیع سیگار قاچاق خارجی، گشت‌های مشترک دخانیات با همکاری اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی در حال اجراست.

مرتضی بیدآبادی اظهار کرد: در چهارماهه نخست سال جاری تاکنون 81 پرونده قاچاق سیگار به ارزش بیش از 600 میلیون ریال در همدان تشکیل شده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان