اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. تير 1394 - 17:22   |   کد مطلب: 12021
فرماندار همدان گفت : قرآن و عترت با هم عجین و تدبر در قرآن فقط با معرفت اهل بیت امکان پذیر است .
تدبر در قرآن فقط با معرفت اهل بیت امکان پذیر است

به گزارش صبح الوند، علی تعالی فرماندار شهرستان همدان در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب قرآن و عترت با اشاره به لزوم توجه به باطن قرآن از طریق آشنایی با معارف اهل بیت گفت : قرآن و عترت با هم عجین و تدبر در قرآن فقط با معرفت اهل بیت امکان پذیر است .

وی تلاوت ، کتابت و نورانیت زیبای قرآن را از جمله ویژگیهای ظاهری کلام وحی برشمرد و اظهار کرد: قرآن کریم علاوه بر جذابیتهای ظاهری، دارای باطنی سرشار از مطالب و معارف است که هر کسی به قدر توانایی خویش می تواند از آن بهره مند شود.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به حدیث ثقلین، ائمه معصومین را لوازم کشف باطن قران دانست و افزود: قرآن مانند دریای بیکرانی است که غواصان سعی دارند در آن غوطه ور و از اعماق آن صدفهایی را کشف کنند.

وی گفت: مفسران کلام وحی نیز با اتکا به معارف اهل بیت عصمت و طهارت هر کدام متناسب با شناخت خود سعی در ارایه تفسیری از قرآن دارند که ما را با باطن قرآن آشنا کنند.

تعالی جدایی قرآن از اهل بیت را از جمله عوامل انحراف نحله های فکری مختلف در اسلام دانست و اظهار کرد: برخی از مذاهب اسلامی دچار این انحراف و آسیب شده اند و به ظاهر قرآن بسنده کرده اند.

وی با یادآوری واقعه جنگ صفین و زدن قرآنها بر سر نیزه به منظور متوقف کردن سپاه اسلام افزود: این واقعه یک مصداق عملی از ظاهر نگری به قرآن توسط متحجرین زمان و مقابله با امیر مومنان علی علیه السلام است که خود قرآن ناطق بود.

وی گفت: نمایشگاه قرآن و عترت باید زمینه ای برای آشنایی جوانان و آحاد مردم با قرآن و معارف اهل بیت باشد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان