اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مرداد 1396 - 2:11   |   کد مطلب: 26273
حوادث جاده ای اولین درصد حوادث در استان همدان را به خود اختصاص داده است که در این خصوص میزان امادگی دستگاه های مختلف این استان در این خصوص باید سنجیده شود.

به گزارش صبح الوند، در استان همدان به دلیل داشتن جاده های غیر استاندار در نقاطی همچون جاده  قدیم ساوه- همدان، ملایر ،نهاوند،  گردنه اسداباد   و... همواره شاهد وقوع تصادفات مختلفی در این جاده ها هستیم و بنا بر اظهار نظر مسئول هلال احمر استان حوادث جاده ای رتبه اول حوادث را دراین استان به خود اختصاص داده است که  عملکرد سارمان هلال احمر در این خصوص سنجیده شده است.

 

*کارخانه ای: تصادفات جاده ای رتبه اول را در وقوع حوادث به خود اختصاص داده است

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در گفتگو با صبح الوند با اشاره به اینکه بیشترین میزان حوادث به حوادث جاده ای اختصاص دارد گفت: بیشترین حوادث جاده ای در تجرک بعد از اولین پایگاه هلال احمر  در مسیر همدان به تهران  اتفاق می افتد.

 

وی افزود: در این راستا میزان‌ واژگونی خودرو ها با۶۰ درصد بیشتر از حوادث تصادفات است.

 

بهروز کارخانه ای  گفت:میزان وقوع حوادث کوهستان بعد از حوادث جاده ای رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

 

*وجود بیش از 500 داوطلب درسازمان هلال احمر

وی  در ادامه با اشاره به اینکه ۱۸۰نفر در سطح استان در سازمان هلال احمر فعالیت می کنند اظهار کرد: جمعیت داوطلبان این سازمان بیش از ۵۰۰ نفر رسمی و فعال است

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر از سایت آموزشیkhadem.irخبر داد و گفت: این سایت آموزش هایی در راستای امداد و نجات و کمک های اولیه در اختیار مردم قرار می دهد.

 

مدیر جمعیت هلال احمراستان همدان با تاکید بر اینکه  سازمان هلال احمر عصای دست دولت است خاطر نشان کرد: اگر دولت از ما حمایت کند با دست باز در کار خیر ورود پیدا می کنیم.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد: بیش از ۳۲هزار اسکان اضطراری با همکاری اوقاف برای ایام پیش رو از جمله اربعین پیش بینی شده است.

 

کارخانه ای  در پایان با اشاره به احداث دو پایگاه خیرآباد تویسرکان و پایگاه هلال احمر گردنه اسدباد گفت: اگر بودجه خوبی از سوی دولت برای احداث این دو پایگاه در نظر گرفته شود تا اواخر امسال این دو پایگاه افتتاح خواهند شد.

 

در ادامه جهت بررسی  آماری میزان تصادف و امداد رسانی این سازمان به حادثه دیدگان در طول سال مصاحبه ای با حمید عرفی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان صورت گرفت.

 

*انجام ۴۶۴عملیات توسط جمعیت هلال احمر استان

حمید عرفی یگانه در گفت و گو با صبح الوند با اشاره به اینکه تا از ۱فروردین ماه سال جاری تا کنون ۳۶۹حادثه به وقوع پیوسته است گفت: از این تعدادحادثه رخ داده ۱۹۷حادثه جاده ای، ۹۶خدمات حضوری(درمانی) ،۲خدمات مناسبتی(ایام مناسبتی)، 33 حادثه درون شهری،  صورت گرفته است.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان  با اشاره به اینکه ۵حادثه دریایی و ساحلی در سد های اکباتان و رزن رخ داد داده است یادآور شد: در کوهستان نیز ۲۷حادثه،صنعت وکارگاهی یک مورد، سیل و ابگرفتگی 3 مورد، رانش زمین ۱مورد  و بعلت زلزله و  ریزش آوار هر کدام یک مورد حادثه رخ داده که توسط جمعیت هلال احمر امداد ساماندهی شده اند.

 

 

*بیش از 16 هزار نفر از ابتدای سال جاری حادثه دیده اند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مجموع کل حادثه دیدگان را از اوایل سال جاری تا کنون ۱۶هزارو۲۷۸نفر عنوان کرد و افزود: در این راستا ۱۰۵نفر گرفتار برف و کولاک و ۶۲۷نفر نیز در حوادث جاده دچار حادثه شده اند.

 

عرفی در این راستا اضافه کرد: ۴۱نفر دچار سیل و آبگرفتگی و ۴۱نفر نیز در کوهستان گرفتار شدند که طی ۴۶۴عملیات به اوضاع این افراد رسیدگی و ساماندهی شدند.

 

وی با اشاره به انجام۴۶۴عملیات طی سال جاری تا کنون گفت: ۱هزارو ۶۰۶نیروی نفر روز در این عملیات ها شرکت و۳۱۵دستگاه آمبولانس نیز به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

 

 این مسئول همچنین اضافه کرد: ۶هزارو ۵۹نفر نیز در ایام نوروز سالجاری اسکان داده شدند.

 

*اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستانه در همدان

 

معاون امداد و نجات سازمان هلال احمر با بیان اینکه طرح امداو نجات تابستاتنه از ابتدای تابستان اغاز شده است افزود: دراین طرح بیشتر جنبه عملیاتی موضوع مورد توجه است.

 

وی اظهار کرد:  در طول تابستان در 12 پایگاه ثابت، 3 پایگاه سیار و 2 پایگاه موقت اقدام به استقرار امبولانس کرده ایم که این ها در جاده های پرتردد بوده اند و همچنین در محورهای مواصلاتی هم پایگاه هایی جهت امداد و نجات داشته ایم.

 

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اظهار کرد: پلیس راهور،اورژانس ،راهداری،امدادخودرو  و.....از دستگاه های همکار در اجرای طرح  امداد تابستانی و ارائه این خدمات مناسب به مسافرین هستند.

 

 

عرفی با اشاره به آمادگی مناسب و ارزیابی قابل قبول از پایگاه های جاده ای استان اضافه کرد:  پایگاه های بین جاده ای این جمعیت ، مجموعه ای مشتمل بر ساختمان ،انبار و محوطه  اداری وامدادی هستند که از نیرو های عملیاتی و تجهیزات مناسب بر خوردارند که به منظور ارائه خدمات مناسب،امداد رسانی و نجات آسیب دیدگان در حوادث و سوانح طبیعی و انسان ساز جاده ای فعالیت می نمایند.

 

*سخن پایانی.....

با توجه به اینکه استان همدان دارای جاده های نامناسب است علاوه بر امادگی تاد بحران این استان در این خصوص و همچنین سازمان هلال احمر سایر هذگان های مربوطه جهت استاندارد سازی جاده های این استان باید اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان