اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. بهمن 1396 - 23:39   |   کد مطلب: 28655
معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان همدان از امدادرسانی به ۹۵ حادثه خبر داد و گفت: با اجرای طرح امداد زمستانه به هزار و ۹۸۶ نفر در ۵۸ روز گذشته کمک شده است.

به گزارش صبح الوند، حمید عرفی‌یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: طرح امداد زمستانه از آذر امسال آغاز شده و تا 15 اسفند ادامه دارد و پس از اطلاع به هلال‌احمر، امدادگران به محل حادثه اعزام می‌شوند.

وی افزود: در این طرح، 17 پایگاه ثابت، سیار و واکنش سریع به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد، 12 پایگاه ثابت، 4 مورد موقت و یک مورد واکنش سریع بوده و روزانه در هر پایگاه تعدادی نیرو  به حالت آماده‌باش هستند.

عرفی‌یگانه از حضور 65 نفرروز امدادگر به صورت روزانه در طرح امداد زمستانه خبر داد و گفت: در هر پایگاه ثابت 4 نفر، پایگاه موقت 3 نفر و در تیم واکنش سریع 5 نفر به صورت روزانه حضور دارند.

وی مطرح کرد: در این طرح 27 آمبولانس و 8 خودرو نجات نیز برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در سطح جاده‌ها، کوهستان و ارتفاعات به کار گرفته شده‌ و یک تیم 5 نفره نیز در پایگاه امدادی دشت میشان حضور دارد.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان همدان با اشاره به آمار حوادث رخ داده از ابتدای دی تاکنون نیز اعلام کرد: در این مدت 95 حادثه رخ داده که از این تعداد 4 مورد برف و کولاک، 58 مورد جاده‌ای، 18 نفر خدمات حضوری، 2 نفر مناسبتی، یک مورد سیل و آب‌گرفتگی، 8 مورد شهری و 4 مورد کوهستان بوده است.

عرفی یگانه گفت: در مجموع این حوادث، هزار و 986 نفر حادثه دیده‌اند که از این تعداد 16 نفر در حوادث برف و کولاک، 258 نفر جاده‌ای، 89 نفر خدمات حضوری، هزار و 600 نفر خدمات مناسبتی، 6 نفر سیل و آب‌گرفتگی، 13 نفر شهری و 4 نفر در حوادث کوهستان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه نجات‌یافتگان در این حوادث 52 نفر بوده‌اند، افزود: از این تعداد 47 نفر به مراکز درمانی منتقل و 5 نفر به صورت سرپایی مداوا شده‌اند که از این تعداد 34 نفر مربوط به حوادث جاده‌ای، 9 نفر خدمات حضوری و یک نفر خدمات مناسبتی بوده است.

عرفی یگانه از اسکان 88 حادثه‌دیده خبر داد و گفت: از این تعداد 16 نفر مربوط به حوادث برف و کولاک بوده و 72 نفر نیز به صورت حضوری مراجعه کرده‌اند.

وی بیان کرد: در بخش امداد هوایی نیز 2 پرواز انجام شده که یک ساعت طول کشیده و یک فرد حادثه دیده در ارتفاعات به مراکز درمانی منتقل شده است.

عرفی یگانه اعلام کرد: در مجموع 95 حادثه 58 روز گذشته 542 نیروی عملیاتی در قالب 155 تیم از طرف هلال‌احمر اعزام شده و 87 دستگاه آمبولانس نیز به کار گرفته شده است.

وی مطرح کرد: در حوادث جاده‌ای 16 مورد رهاسازی انجام شده و مدت زمان حضور امدادگران در صحنه حوادث جاده‌ای نیز 7 دقیقه و 31 ثانیه بوده است.

عرفی یگانه، تعداد فوت‌شدگان این حوادث را‌ 12 نفر عنوان کرد و افزود: مردم می‌توانند 24 ساعته با استفاده از شماره تماس 112 هلال‌احمر را از وقوع حوادث در جاده‌ها، شهر و مناطق کوهستانی باخبر سازند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان