اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. شهريور 1395 - 14:10   |   کد مطلب: 19747
در ششمین روز از هفته دولت شش پروژه در استان با حضور فرماندار همدان، معاون امور عمرانی استاتدار، مدیر جهاد کشاورزی، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماتدار و جمعی از مسئولین با مجموع اعتبار 7 میلیارد و چهارصد میلیون تومان افتتاح شد.

به گزارش صبح الوند، در ششمین روز از هفته دولت، تنها مرکز پزشکی هسته ای دولتی استان با اعتبار  پانزده میلیارد ریال در بیمارستان قلب و عروق فرشچیان همدان افتتاح شد.

 

افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فرشچیان

حسن جلالوند در افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه،ccu4c این بیمارستان نیز ، بیان کرد: این بخش با ظرفیت 8تخت و با هزینه چهار میلیاردو سیصد میلیون ریال تجهیز و راه‌اندازی شده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مرکز فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان در زمینی به وسعت 12هزار مترمربع با زیربنای 27هزار و 500 مترمربع در 9طبقه و 217 تخت هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهور و هیات دولت در سال 94به بهره برداری رسید.

 

 

جلالوند اظهار کرد :هزینه ساخت بیمارستان حدود ششصد میلیارد ریال بوده که توسط بنیاد خیریه فرشچیان و منابع دولتی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین و هزینه فاز اول بیمارستان که حدود یکصدو پنجاه میلیارد ریال بوده توسط وزارت متبوع و فاز دوم به مبلغ پنجاه میلیارد ریال و از محل منابع دانشگاهی و درآمد اختصاصی بیمارستان تأمین گردیده است.

 

رییس مرکز آموزشی، درمانی، تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان گفت: این مرکز در شهریور ماه سال 94 با دو بخش بستری مراقبت‌های ویژه و دو بخش icu شروع به فعالیت کرده است.

 

 

وی در پایان گفت: مرکز پزشکی هسته ای این بیمارستان قصد دارد با حمایت مسئولین استانی، دانشگاهی و وزارت متبوع در آینده نزدیک دستگاه آنژیوگرافی دوم و همچنین اولین دستگاه سی تی آنژیوگرافی غرب کشور را تأمین و مورد بهره‌برداری قرار دهد.

 

 

افتتاح طرح هادی در روستای چشمه ملک

پروژه بعدی افتاح طرح هادی در روستای چشمه ملک بود که رئیس بنیاد مسکن شهرستان همدان در افتتاح این طرح گفت:  طرح هادی در روستای چشمه ملک از سال 82 تهیه ، در سال 92 بازنگری و در سال 94 اجرای این طرح آغازشده است.

 

نقی پور قاسمی با بیان اینکه این روستا دارای 78 خانوار و 268 نفر جمعیت است اظهار کرد: تعداد تسهیلات پرداختی  جهت احداث بنا از ابتدا تاکنون 39 فقره و تعداد اسناد مالکیت صادره 41 جلد است و اعتبار اجرای طرح 3400 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و قیر اعتباری تأمین‌شده است.

 

 

وی کارهای اجرایی صورت گرفته در این روستا را جابجایی شبکه به طول 150 متر ، تسطیح و ریکلاژ مسیر به طول 0 آسفالت به مساحت 7700 متر و تناژ 1550تن اعلام کرد.

 

رئیس بنیاد مسکن شهرستان همدان افزود: برای 99 روستا در سطح شهرستان همدان طرح هادی تهیه‌شده و برای 58 روستا وارد طرح بهسازی شده‌ایم.

 

بهسازی مسکن های روستایی در دورترین نقاط

معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز در این مراسم گفت : دولت به‌منظور آنکه بتواند در بحث عدالت گام‌های مؤثری بردارد به ایجاد شور حال در روستاها پرداخته است که شاهد فعالیت چشم‌گیر و پرشور و حال مردم روستا درزمینهٔ بهسازی و مقاوم‌سازی بوده‌ایم .

 

محمود رضا عراقی گفت: در این زمینه اعتبارات خوبی توسط بنیاد مسکن و سازمان‌های همیاری شهرداری‌ها در حال هزینه است.

 

وی افزود: این فعالیت‌ها با مشارکت مردم در دورافتاده‌ترین روستاها در حال انجام است.

 

 

وی رسیدگی به مناطق محروم را از ویژگی‌های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: قطعاً در سالهای آینده شرایط بهتری خواهیم داشت زیرا نقدینگی‌های بلوکه‌شده ما توسط برخی کشورها به مرور زمان در حال آزاد شدن است.

 

عراقی عنوان کرد: در حال حاضر صادرات نفت ما از 800 هزار بشکه در روز به 2میلیون و هشتصد هزار بشکه در روز رسیده است.

 

 

کمک موثر گلخانه ها به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی

معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز در مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه گلخانه گل رز شاخه بریده با بیان  اینکه کشاورزی در استان همدان طی سالهای اخیر عملکرد خوبی داشته، عنوان کرد:این موفقیت‌ها در تغییر الگوی کشت، آبیاری تحت فشار، بهینه‌سازی مصرف آب و بهره‌برداری بالا دیده می‌شود که با عمل به این موارد می‌توان به اهداف اقتصاد مقاومتی رسید.

 

محمود رضا عراقی بابیان اینکه صادرات از اهداف اقتصاد مقاومتی است، گفت:با افزایش  صادرات  ارزش افزوده افزایش یافته و در ازای آن اقتصاد مقاومتی نیز تقویت می‌شود.

 

وی اظهار داشت: اعتبارات باید به سمت مشارکت مردمی و بخش خصوصی سوق یابد.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز در جریان افتتاحیه طرح توسعه گلخانه گل رز شاخه بریده پارسه، بابیان اینکه این طرح پیش از این در گلخانه‌ای به  مساحت 3هزار متر مربع مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت،اظهار کرد: با افزایش  هزار مترمربع به وسعت این گلخانه، در حال حاضر به 8هزار مترمربع رسیده است.

 

رشیدی ظرفیت اسمی این گلخانه را 450هزار شاخه گل در سال دانست و مجموع سرمایه‌گذاری آن  26هزار و 920 میلیون ریال اعلام کرد.

 

وی افزود: تعداد پایه‌های رز در این گلخانه 53 هزار و 200 شاخه است و کشور پایه تولیدکننده این گل‌ها هلند هست.

 

 

پروژه آب‌رسانی مجتمع کوزره با اعتبار 18673 میلیون ریال افتتاح شد

این طرح شامل روستاهای: کوزره، خماجین، فیروز آباد، قشلاق علیا، قشلاق سفلی، دولت آباد و ورکش است که اجرای این طرح در 7روستا با 756 خانوار و 2734 نفر جمعیت صورت گرفته است.

 

طول شبکه توزیع این طرح 28 کیلومتر، طول خطوط انتقال 21 کیلومتر، مخازن ذخیره آب 100متر مکعب، و با ایجاد 1/5کیلومتر راه دسترسی، 210 متر مربع فنس کشی و 1 کیلومتر اجرای خط برق انجام شده است و مجموع کل اعتبار این طرح 18673 میلیون ریال است.

 

 

بهره برداری از آبیاری تحت فشار در روستای کوزره

مدیر جهاد کشاوررزی شهرستان همدان همچنین در مراسم بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار روستای کوزره نیز گفت:این پروژه در 22هکتار و در نوع کلاسیک ثابت زیر زمینی بهره برداری شد.

 

وی افزود: پروژه مذکور از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و آورده شخصی متقاضی تامین اعتبار شده و مجموع اعتبارات آن معادل 149 میلیون تومان می باشد.

 

افزایش رو به رشد تولید گندم در همدان

همچنین فرماندار همدان  در جریان بهره برداری از این پروژه ها گفت:در هفته دولت امسال، 144  پروژه با اعتبار 60 میلیارد تومان در شهرستان همدان افتتاح شد.

علی تعالی عنوان کرد: همچنین،علاوه بر پروژه های مذکور، از محل سفر ریاست جمهوری به استان، شهرستان همدان 580 میلیارد تومان منتفع شد که پروژه های مرتبط با این سفر نیز پس از هفته دولت به تدربج   به بهره برداری میرسند.

فرماندار همدان عنوان کرد: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید دست یافتن به  خودکفایی در بخش کشاورزی بوده که خوشبختانه در حوزه کشاورزی شهرستان همدان هم تولید گندم با افزایش صدرصدی از 38هزار تن به 75هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان