اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. شهريور 1395 - 12:23   |   کد مطلب: 19749
در ششمین روز از هفته دولت، تنها مرکز پزشکی هسته ای دولتی استان با اعتبار پانزده میلیارد ریال در بیمارستان قلب و عروق فرشچیان همدان افتتاح شد.

به گزارش صبح الوند، رییس مرکز آموزشی، درمانی، تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان در مراسم افتتاحیه مرکز هسته ای این بیمارستان با بیان اینکه این بخش در حال حاضر با ظرفیت 400بیمار بستری و سرپایی در ماه در حال خدمت رسانی است، اظهار کرد :این بخش مجهز به آخرین تکنولوژی پزشکی هسته ای است.

 

حسن جلالوند همچنین در ادامه در افتتاح بخش مراقبت های ویژه،ccu4c این بیمارستان نیز ، بیان کرد: این بخش با ظرفیت 8تخت و با هزینه چهار میلیاردو سیصد میلیون ریال تجهیز و راه اندازی شده است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مرکز فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان در زمینی به وسعت 12هزار متر مربع با زیر بنای 27هزارو 500 متر مربع در 9طبقه و 217 تخت همزمان با سفر ریاست جمهور و هیات دولت در سال 94به بهره برداری رسید.

 

رییس مرکز آموزشی، درمانی، تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان اظهار کرد :هزینه ساخت بیمارستان حدود ششصد میلیارد ریال بوده که توسط بنیاد خیریه فرشچیان و منابع دولتی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین و هزینه فاز اول بیمارستان که حدود یکصدو پنجاه میلیارد ریال بوده توسط وزارت متبوع و فاز دوم به مبلغ پنجاه میلیارد ریال و از محل منابع دانشگاهی و درآمد اختصاصی بیمارستان تامین گردیده است.

 

 جلالوند گفت: این مرکز در شهریور ماه سال 94 با دو بخش بستری مراقبت های ویژه و دو بخشicu شروع به فعالیت کرده است.

 

وی افزود :ظرف یکسال گذشته با پیگیری مسئولین ، تلاش و اعانت پزشکان و تمامی پرسنل در بخشهای قلب و icu، واحد پیشگیری و ارتقا سلامت، رختشورخانه، سونوگرافی، تجهیز و راه اندازی شد.

 

 رییس مرکز آموزشی، درمانی، تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان ادامه داد: این بیمارستان شامل بخش های تخصصی و فوق تخصصی تشخیصی و درمانی قلب و عروق شامل، بخش جراحی، بخش بستری، بخش های سی سی یو ، آی سی یو،  پارا کلینیک، پشتیبان، بخش های آموزشی و رفاهی است.

 

وی در پایان گفت: مرکز پزشکی هسته ای این بیمارستان قصد دارد با حمایت مسولین استانی، دانشگاهی و وزارت متبوع در آینده نزدیک دستگاه آنژیو گرافی دوم و همچنین اولین دستگاه سی تی آنژیو گرافی غرب کشور را تامین و مورد بهره برداری قرار دهد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان