اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1399 - 13:38   |   کد مطلب: 33036
رئیس شورای شهر همدان گفت: کار شوراها شاید در اوایل بصورت مفصل و قانونمند نبود اما کم کم به سمت قانونمداری پیش رفته ایم تا کمتر حق کسی اجحاف شود .
شورای شهرها به سمت قانونمداری و قانونگذاری پیش می روند/ ایجاد شهرداری الکترونیک در راستای کاهش تخلفات شهری

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در گفتگو با خبرنگار صبح الوند مهمترین وظیفه شورای شهر را تعیین شهردار دانست و گفت: تعیین شهردار و همکاری با شهرداری برای پیشبرد برنامه های شهری مهمترین وظیفه شوراهاست و در کنار آن نیز باید نظارت دقیق  بر کار واحدهای اجرایی داشته باشند. 

 

رئیس شورای شهر همدان  با اشاره به فراز و نشیب هایی که در شورای شهر و شهرداری وجود داشته افزود: با تمام مشکلاتی که بین شهرداری و شورا وجود داشت خوشبختانه روند رو به رشد و بالندگی را پیش گرفته ایم و به سمت قانونمداری و قانونگذاری حرکت می کنیم. 

 

وی ادامه داد: شورای شهر همدان در حوزه شهری کارهای خوبی را انجام داده و راه اندازی سامانه جامعه شفافیت که در حوزه شهرداری ثبت می شود و مراجعات مردم به این اداره را کم می کند یکی از مهمترین فعالیت هاست. 

 

گردان با به شکل گیری شهرداری الکترونیک گفت: با شهرداری الکترونیک خیلی از مشکلات حوزه شهری برطرف می شود چرا که مردم با ورود به سامانه از نحوه پرداخت و چگونگی محاسبه مطلع شده و بصورت سیستمی کارهای خود را انجام می دهند. 

 

رئیس شورای شهر همدان یکی از مهمترین اقدامات شهری را تعیین بودجه و تقسیم آن عنوان کرد و گفت: سعی کردیم در توزیع بودجه سال 99 دقت بیشتری داشته باشیم و عدالت محوری و عدالت اجتماعی با توجه به توزیع متناسب امکانات را سرلوحه کار خود قرار دهیم. 

 

وی رایگان کردن ساخت سازهای بالای دو طبقه و نیم در برخی ازز مناطق را یکی از دستاوردهای شورا بیان کرد و افزود: در سال گذشته جلوی خیلی از ساخت و سازهای غیر مجاز در زمینه های عمرانی گرفته شد. 

 

گردان فعال شدن برخی از اتوبوسها در حاشیه شهر را مهم دانست و گفت: برای حفظ حقوق شهروندی اقدامات و کارهای خوبی انجام شده مثلا در قراردادهایی که بین شهرداری و مردم بود و حق شهروند اجحاف می شد حق و حقوق مردم در نظر گرفته شده و تغییراتی در قراردادها اعمال شده است. 

 

رئیس شورای شهر همدان تهیه پیوست های فرهنگی اجتماعی و کارآفرینی و توزیع عادلانه امکانات را از دیگر اقدامات شورا برشمرد . 

 

وی ادامه داد: کار شوراها شاید در اوایل بصورت مفصل و قانونمند نبود اما کم کم به سمت قانونمداری پیش رفته ایم تا کمتر حق کسی اجحاف شود . 

 

گردان یکی از وظایف شورا را ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری عنوان کرد و افزود: شورای شهر همدان با ایجاد بسته های مناسب سرمایه گذاری به دنبال تولید در آمد پایدار برای شهرداری است تا به توسعه پایدار اجتماعی برسد .

 

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به زد و بندهای اقتصادی در برخی شوراها گفت: در هر اداره و سازمانی اگر نظارت نباشد قطعا معضل اقتصادی ایجاد می شود که شورای شهر همدان خوشبختانه تابحال مشکل حادی نداشته و با ایجاد شهرداری الکترونیک و نظارت و سیستمی کردن امور میتوان تخلفات را به حداقل رساند. 

 

انتهای پیام/ آ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان