اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. فروردين 1399 - 14:33   |   کد مطلب: 32875
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری
طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت هوشمند اجرا خواهد شد
محمودرضا عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از آخرین تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در استان همدان خبر داد.
طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت هوشمند اجرا خواهد شد

به گزارش صبح الوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: از این پس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت هوشمند اجرا خواهد شد به گونه‌ای که اوضاع به شکل پلکانی رصد و بر اساس شرایط، تصمیمات اتخاذ و اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین تصمیمات، مدارس و دانشگاه‌ها تا ۳۰ فروردین ماه تعطیل خواهند بودو کسبه کم ریسک و یا دارای ریسک متوسط از ۲۳ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

عراقی عنوان کرد:صنوف و کسبه با ریسک بالا شامل سالن‌های پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی، استخرها، مساجد، اماکن پرتجمع و مواردی از این قبیل تا ۳۰ فروردین تعطیل خواهند بود.

 وی بیان کرد: دو سوم کارمندان دولت از ۲۳ فروردین در ادارات حضور خواهند یافت و یک‌سوم کارکنان بنابر صلاحدید مدیران کل و بر اساس اولویت افراد بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماری زمینه‌ای، در مرخصی و یا دورکاری به سر خواهند برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی افزود:  مبادی شهرها تا ۳۰ فروردین از ورود خودروها با پلاک غیربومی خودداری خواهند کرد اما از ۲۳ فروردین، تردد بین شهرستانهای استان آغاز خواهد شد و مانعی ندارد.

وی اظهار داشت: کارگاه‌های تولیدی و عمرانی و حمل و نقل عمومی و بار همچون گذشته به فعالیت خود با رعایت اصول بهداشتی ادامه خواهند داد و بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان همدان، فعالیت هرگونه تاکسی ون و اتوبوس تا ۳۰ فروردین در شهر همدان ممنوع است.

عراقی گفت: به مردم توصیه می‌شود همچنان اصول بهداشتی را رعایت کرده و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

وی عنوان کرد:  اقشار آسیب‌پذیر برای دریافت بسته حمایت معیشتی و تسهیلات در حال شناسایی هستند و  از میان واحدهای تولیدی، تنها واحدهایی تسهیلات دریافت خواهند کرد که تعدیل نیرو نکرده باشند.

گفتنی است: شرایط ابتلا به کرونا در استان در حال بهبود است اما این به معنی کنترل قطعی آن نیست و از مردم تقاضا می‌شود توصیه‌ها را جدی بگیرند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان