اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. فروردين 1399 - 20:51   |   کد مطلب: 32840
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اگر در خانه نمانده و توصیه‌ها را جدی نگیریم به طولانی‌تر شدن روند شیوع بیماری کرونا و هدر رفتن زحمات کمک می‌کنیم.
 نحسی روز سیزده هیچ‌گونه پایه شرعی و عقلی ندارد

به گزارش صبح الوند، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه هر ساله در چنین شرایطی سفر و دید و بازدید از برنامه‌های اصلی مردم بود، اظهار کرد: امسال نیز همین انتظار می‌رفت اما با شیوع کرونا و در شرایطی که سلامتی مردم تهدید می‌شود، بهترین کار که سلامتی را تضمین می‌کند، ماندن در خانه است.
وی با تأکید بر اینکه باید در این شرایط استثنایی مراقبت سلامتی خود باشیم، خاطرنشان کرد: حفظ سلامتی خود و خانواده از لحاظ شرعی و عقلی واجب است که می‌توان با ماندن در خانه، آن را تضمین کرد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: ممکن است کسی به کرونا مبتلا شود و علائمی نداشته باشد؛ اما با خروج از خانه و حضور در بین افراد، به راحتی ناقل بیماری بوده و به افراد آسیب برساند و حتی موجب مرگ کسی شود.
وی با بیان اینکه روز طبیعت امسال متفاوت‌تر از هر سال است، یادآور شد: هیچ اطمینانی وجود ندارد که در طبیعت به کرونا مبتلا نشویم؛ در این اماکن زمینه ابتلا فراهم است.
آیت‌الله شعبانی تأکید کرد: این دیدگاه که روز سیزده نحس است هیچ‌گونه پایه شرعی و عقلی ندارد. هیچ روزی نحس نیست بنابراین نگران نباشیم که اگر در روز سیزدهم فروردین خانه بمانیم، نحسی برطرف نمی‌شود و سیزده به در نمی‌شود.
وی با بیان اینکه باید با خانه ماندن و مراقبت کردن به رفع هرچه سریع‌تر این مشکل کمک کنیم، اظهار کرد: اگر ما بی‌توجه باشیم و توصیه‌ها را رعایت نکنیم باعث می‌شویم روند شیوع بیماری طولانی‌تر شده و از طرفی دیگر زحمات کادر درمانی، مسئولین، بسیج مردمی و افرادی که در خانه مانده‌‎اند، هدر شود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در خانه ماندن و گذران معیشت در این شرایط سخت است، اما برای اینکه به سختی‌های بیشتری دچار نشویم، باید در خانه بمانیم.
وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری از کرونا، طرح‌هایی را برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده پیش‌بینی کرده است، یادآور شد: در ستاد مردمی استان نیز کمیته مخصوصی تشکیل شده که وظیفه حمایت اقتصادی، شناسایی اقشار آسیب‌پذیر و رفع مشکلات آنها را بر عهده دارد.
آیت‌الله شعبانی افزود: خیرین و اصناف در این وظیفه مهم مشارکت دارند و در اصل نیز باید چنین باشد چون اگر قرار است مردم در خانه بمانند و مشکلات اقتصادی آنها برطرف شود، وابسته به مشارکت خیرین است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه اصناف در تخفیف و یا بخشیدن اجاره بها به شاغلان در این بخش کمک کرده‌اند، اظهار کرد: خیرین نیز تا کنون در خصوص تأمین و تولید مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز به کمک مردم آمدند؛ اما باید پس از این به سمت حمایت‌های مالی و معیشتی بروند.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان