اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. فروردين 1399 - 20:53   |   کد مطلب: 32816
متخصص بیماری‌های عفونی با تأکید بر اینکه ممنوعیت در رفت و آمد تنها راه قطع زنجیره انتقال کروناست یادآوری کرد: ستاد مبارزه و کنترل بیماری کرونا باید جدی تر برخورد کند و همانند انگلیس مانع تجمعات مردم شود.
تنها راه مقابله با کرونا قطع زنجیره انتقال است/ ستاد مقابله با کرونا «ممنوعیت تردد» را جدی بگیرد

به گزارش صبح الوند، حدود یک ماه است که کرونا به کشور وارد شده و بعد از آن ممنوعیت هایی برای برخی از ادارات، سازمان ها، مدارس و آموزشگاه های کشور ایجاد شد.

در همین راستا 5 تن از وزرای بهداشت کشور طی نامه‌ای به حسن روحانی خواستار قطع زنجیره ابتلا به کرونا در این کشور شدند.

توصیه اکید ما به عنوان پزشکان متخصص این حوزه این است که با فوریت از همین امروز حداقل به مدت 15 روز کلیه‌ی دستگاه‌های غیر اضطراری و کسب و کارهای غیرضرور به­‌طور کامل تعطیل شود و تنها مراکز تولیدی و فروشگاه‌­ها و مراکز توزیع مواد غذایی و دارویی آن­هم با رعایت کامل و سخت­گیرانه استانداردهای بهداشتی به فعالیت روزانه خود ادامه دهند و با قاطعیت جلوی ترددها و مسافرت­‌های غیرضروری شهری و بین­‌شهری گرفته شود.

 

مسعود مردانی متخصص بیماریهای عفونی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص راه حل جلوگیری از پیشرفت این بیماری در حال حاضر اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به عدم رعایت مردم برای مسافرت نرفتن تنها توصیه عمومی که می توان داشت محدودیت در رفت و آمدهاست.

وی با بیان اینکه اگر زودتر قرنطینه عمومی اعمال می شد جلوی بسیاری از مشکلات کرونا گرفته می شد یادآوری کرد: در حال حاضر تنها قطع زنجیره انتقال کرونا ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه هاست و نیازی نیست ادارات به این سرعت به سر کار خود بازگردند.

متخصص بیماری‌های عفونی با تأکید بر اینکه ممنوعیت در رفت و آمد تنها راه قطع زنجیره انتقال کروناست یادآوری کرد: ستاد مبارزه و کنترل بیماری کرونا باید جدی تر برخورد کند و همانند انگلیس مانع تجمعات مردم شود؛ در انگلیس تجمع بیش تر از دو نفر ممنوع است و این ممنوعیت تا جایی پیش رفت که انگلیس با وضع محدودیت های تجمع بیش از دو نفر توانست بیماری را به مرحله کنترل برساند.

مردانی ضمن اشاره به اینکه ضرورتی بر بازگشایی ادارات وجود ندارد یادآوری کرد: ممنوعیت تردد مردم باید از درب منازل به صورت کامل وضع شود تا مانع از به وجود آمدن تجمعات گسترده در سطح شهر ها شویم. در حال حاضر نمی توان با قرنطینه شهری جلوی بیماری را گرفت چرا که بیماری در کل کشور گسترده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر از روزهای اول شهرهای کانون بیماری قرنطینه می شدند و از مسافرت مردم جلوگیری می شد به این مرحله نمی رسیدیم اما اکنون هم می‌توان با تعطیلی گسترده ادارات، اصناف، مراکز تجاری، دانشگاه ها و مدارس جلوی شیوع بیشتر این بیماری را گرفت.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان