اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. فروردين 1399 - 12:29   |   کد مطلب: 32776
مهدی نجفی با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید ۵ محور مهم را باید مدنظر داشته باشیم که نیاز به اراده قوی دارد، گفت: در اولین محور باید بنگاه های اقتصادی شفاف سازی شوند و همه کارکردها از زمان تهیه مواد خام تا تولید و توزیع شفاف باشد، چرا که شرکت های زیادی در کشور به حیات خلوتی برای سودهای غیر منطقی و غیر معقول تبدیل شده اند.

به گزارش صبح الوند، رهبر معظم انقلاب سال ۹۹ را با عنوان سال “جهش تولید” نام نهادند، بدون شک جهش در تولید ابعاد گسترده ای دارد که برنامه های متعددی برای تحقق آن نیاز است و تلاش جهادی راهکار اصلی برای پیشرفت اقتصادی کشور و در نهایت توسعه تمامی زمینه های تولیدی با یک سیر صعودی جهشی است.

مهدی نجفی، رئیس گروه حقوقی قضایی مجمع بسیجیان استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، اظهار کرد: حوادث سال گذشته و وجود رانت های اطلاعاتی در کشور سبب شد تا توجه به وضع قوانین قضایی در کشور یکی از اولویت ها برای جهش تولید و برطرف شدن برخی نواقص قانونی باشد.

وی با اشاره به شعار سال ۹۹ گفت: آرامش و اطمینان قلبی قبل از هر چیز باید در جامعه حکمفرما باشد، همان طور که مقام معظم رهبری در صلوات خاصه موسی ابن جعفر اشاره کردند اطمینان و سکینه از مزایای رفتاری اهل بیت است و این رفتار باید در جامعه رسوخ کند تا شاهد رشد و جهش در آن جامعه باشیم.

رئیس گروه حقوقی قضایی مجمع بسیجیان استان همدان با تاکید بر اینکه باید با توسل به اهل بیت و تلاش مضاعف از حوادث عبور کرد، عنوان کرد: حوادثی که برخی اشاره می کنند فقط برای ایران است در حالیکه برای همه جهانیان است و این حوادث جزو لاینفک زندگی است؛ هم از جهت امتحان کردن انسان جهت توانایی و قدرت ایمان است و هم از نظر اجتماعی برای شناخت و برطرف کردن ضعف هاست.

نجفی با اشاره به برخی ضعف ها در زمینه های مختلف گفت: در سال ۹۸ سیل لرستان و سایر شهرها باعث مشکلات زیادی شد که فقط با جهاد و تلاش توانست مرتفع شود و این آسیب ها نتیجه ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر اصولی بود.

رئیس گروه حقوقی قضایی مجمع بسیجیان استان همدان با اشاره به شعار سال ۹۹ که از سوی رهبر انقلاب جهش تولید نامگذاری شد، افزود: در سال جدید باید کار جهادی و تلاش خود را ۱۰ برابر کنیم که شاهد جهش در مباحث تولیدی و همه زمینه ها باشیم.

این کارشناس حقوقی گفت: در جهش تولید ۵ محور مهم را باید مدنظر داشته باشیم که نیاز به اراده قوی دارد و در اولین محور باید بنگاه های اقتصادی شفاف سازی شوند و همه کارکردها از زمان تهیه مواد خام تا تولید و توزیع باید شفاف باشد چرا که شرکت های زیادی در کشور به حیات خلوتی برای سودهای غیر منطقی و غیر معقول تبدیل شده اند.

قوانین تولیدی در کشور با نقاط ضعف هایی روبرو است

نجفی محور دوم را بروز کردن قوانین تولیدی و تجاری دانست و افزود: قوانین تجاری در سال  ۸۴ اصلاح شد اما هنوز به مرحله تصویب نرسیده است و در کنار آن قوانین تولیدی در کشور با نقاط ضعف هایی روبرو است.

وی محور سوم را خصوصی سازی بی ضابطه بیان کرد و گفت: شرکت های بزرگی بدون توجه به تاثیر گذاری آنها واگذار شدند و خصوصی سازی باعث لطمه و نابودی آنها شد که در این قسمت مشکل قوانین نداریم و بیشتر در حوزه اجرا مشکل داریم.

رئیس گروه حقوقی قضایی مجمع بسیجیان استان همدان محور چهارم مد نظر برای عدم جهش تولید را رشد مافیا در کشور دانست و افزود: در سال های اخیر رشد مافیا در تمام حوزه ها و رانت اطلاعاتی را شاهد بوده ایم و در این راستا در بحث مبارزه با مافیا و رانت اطلاعاتی قوانین خاصی نداریم و خلا قانونی بزرگترین مشکل در این خصوص است.

دانش مداری و جوانگرایی ضرورت تحقق جهش تولید

این کارشناس حقوقی و قضایی محور پنجم برای جهش تولید را دانش مداری و کسب علم و تحصیل دانست و گفت: علیرغم تاکیدهای مکرر رهبری برای سپردن مدیریت ها به نیروهای جوان، همچنان حضور جوانان نخبه  را در قسمت های اجرائی کشورکمرنگ است.

وی تاکید کرد: استان همدان به جهت موقعیت جغرافیایی و امنیتی می تواند محلی برای ارتباط تجاری با کشورهای همسایه باشد که البته اصلاح برخی سازوکارهای اداری و قضایی لازم است.

انتهای پیام/آ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان