اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آبان 1397 - 23:56   |   کد مطلب: 30195
معاون برنامه‌ريزي و توسعه فرمانداري ملایر گفت: ميزان تسهيلات پرداختي شهرستان در حوزه اشتغال از رقم حدود 4 ميليارد تومان به بيش از 31 ميليارد تومان افزايش يافته است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا،  ليلا غفاري چهارشنبه 30 آبان در جلسه بررسي مسائل و چشم‌اندازهاي توسعه کشاورزي و توليد آلبالو بخش زند، با اشاره به لزوم ايجاد اشتغال و توسعه پايدار در شهرستان، به ويژه بخش زند، فقدان فرصت‌هاي مناسب و پايدار شغلي را يکي از علل و انگيزه‌هاي مهاجرت نيروي فعال شهرستان، به ویژه در جمعيت جوان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه تداوم اين روند شهرستان را از وجود نيروهاي جوان، با انگيزه و خلاق محروم مي‌کند، اظهار کرد: ارائه تسهيلات و کمک به ايجاد کسب‌وکارهاي کوچک و خُرد از جمله سياست‌هاي پيش‌رو در راستاي اشتغال آفريني در شهرستان است.
غفاری ادامه داد: ميزان تسهيلات پرداختي شهرستان در حوزه اشتغال از رقم حدود 4 ميليارد تومان به بيش از 31 ميليارد تومان افزايش يافته که اميدواريم شاهد بروز و ظهور آثار و ثمرات آن در بحث اشتغال و بهبود معيشت مردم باشيم.
معاون فرماندار ملاير بخش کشاورزي را از بخش‌هاي مهم و مولد اقتصاد شهرستان دانست و گفت: عمده صادرات و ارزآوري ملاير، مبتني بر توليد و صادرات محصولات کشاورزي است که توسعه و حفظ پايداري آن از اهم اقدامات و برنامه‌هايي است که بايد در دستور کار قرار گيرد.
وي ايجاد تناسب بين هزينه توليد و ارزش‌افزوده براساس شاخص‌هاي جهاني، از جمله ارزش آب را از ديگر اولويت‌ها در توسعه بخش کشاورزي عنوان کرد و افزود: کشاورز ما با توان محاسبه و با بهره‌گيري از عقل انتخاب‌گر خود، محدوديت‌هاي توليد و زرع را محاسبه کرده و بهترين و به صرفه‌ترين محصول را براي توليد انتخاب می‌کند.
غفاري توليد محصولات باغي را در مقايسه با محصولات زراعي داراي ارزش افزوده بيشتر با هزينه توليد و آب مصرفي کمتر عنوان و اظهار کرد: يکي از مهمترين و بهترين محصولات باغي شهرستان که با آب بري پايين و مقاومت در برابر انواع آفات و آسيب‌ها، ارزش‌افزوده مناسبي توليد مي‌کند، محصول آلبالو بوده که در بخش زند توسعه و رواج خوبي يافته است.
معاون فرماندار ملاير تکميل زنجيره توليد و فرآوري، برندسازي و شاخص‌سازي اين محصول براي عرضه و معرفي به مصرف‌کننده واقعي را از ديگر ضروريات توسعه و پايداري توليد دانست و گفت: فرمانداري ملاير از هرگونه برنامه‌ريزي و تصميم درباره انجام اين موارد حمايت مي‌کند.
انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان