اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. فروردين 1399 - 11:08   |   کد مطلب: 32884
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی همدان نسبت به سرمازدگی برخی محصولات کشاورزی هشدار داد.
هوای بهاری زمستانی می شود/ کود پوسیده دامی ریشه نهال را گرم نگه می دارد/ کشاورزان مرقبت کنند

به گزارش صبح الوند، سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز رنگ از رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت ازامروز (۱۸ فروردین) در بیشتر استان‌های کشور خبر داده است و گفته است که در مناطق مستعد رخداد تگرگ و در ارتفاعات مناطق سردسیر، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 

در هشدار سازمان هواشناسی استان همدان جزو مناطقی بود که رگبار باران و گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده است و در ارتفاعات نیز شاهد بارش برف خواهیم بود .

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه کشاورزان باید مراقبت کنند و هشدارها را جدی بگیرند گفت: خوشبختانه در باغات چندین سیستم گرمادهی داریم که آبیاری مهمترین آنهاست و می تواند دمای هوا را معتدل کند.

 

قاسم اسدیان با اشاره به کاهش دما همدان افزود: گیاهانی مثل زردآلو، بادام و شلیل در حال حاضر جوانه زده اند و احتمال خسارت در آنها بسیار بالاست و می توان برای پیشگیری از ترکیبات شیمیایی استفاده کرد تا دوره گل دهی را عقب بیاندازد.

 

وی عنوان کرد: باغاتی که در زمین های شیب دار قرار گرفته اند مشکلی ندارند چرا که در این زمینها هوا جریان دارد و خسارت و سرمازدگی بسیار پایین است.

 

اسدیان دشت ها و باغات تخت را مهمترین کانون خسارت دانست و افزود: کشاورزان باید اقدامات پیشگیری را در زمین های هموار انجام دهند تا از میزان خسارت بکاهند و همچنین در گیاهان رویشی که خسارت بالاست کود سرک استفاده کنند.

 

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی یکی از مهمترین اقدامات را پاشیدن کود پوسیده دامی معرفی کرد و گفت: کود پوسیده دامی با گرم نگه داشتن ریشه نهال از سرمازدگی گیاه جلوگیری می کند .

 

انتهای پیام/آ  

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان