اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. فروردين 1395 - 11:04   |   کد مطلب: 17320
مدیر جهاد کشاورزی ملایر خبر داد
سرمازدگی 5 تا 35 درصدی درختان میوه در ملایر
مدیر جهاد کشاورزی ملایر میزان سرمازدگی درختان میوه در این شهرستان را بین 5 تا 35 درصد برشمرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، غلامحسین تقوی در جمع خبرنگاران در ملایر با بیان اینکه امسال نیز در ایام نوروز شاهد سرمای بهاره بودیم، اظهار کرد: سرمای هوا باعث سرمازدگی در بسیاری از باغات میوه شهرستان ملایر شد.

وی افزود: از 26 اسفند ماه سال گذشته تا 12 فروردین ماه جاری بسیاری از باغات ملایر دچار سرمازدگی شدند که این سرمازدگی از 5 تا 35 درصد به باغات میوه شهرستان خسارت وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر سطح باغات خسارت‌دیده شهرستان را 5 هزار و 560 هکتار برشمرد و گفت: میزان محصول خسارت‎دیده بیش از یک‎هزار و 700 تن بوده است.

وی میزان خسارت واردشده بر اثر سرمازدگی در باغات شهرستان ملایر را نیز بیش از 8 میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به برودت هوا احتمال دارد باز هم شاهد سرمازدگی بهاره در باغات میوه شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه 900 هکتار از اراضی شهرستان زیر پوشش محصول بادام آبی است، گفت: میزان خسارات در محصول بادام آبی در سرمازدگی بهاره امسال 25 درصد بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر میزان زیر کشت باغات شهرستان به بادام دیم را نیز یک‎هزار و 500 هکتار دانست و افزود: خسارات واردشده از سرمازدگی به محصول بادام دیم نیز 30 درصد بوده است.

وی میزان باغات زردآلو در شهرستان را نیز 160 هکتار و خسارت وارده به این محصول را نیز در سرمازدگی بهاره امسال 35 درصد دانست.

تقوی یادآور شد: 3 هزار هکتار از باغات شهرستان ملایر نیز زیر کشت گردو است که میزان خسارات وارده به باغات گردو نیز 5 درصد بوده است.

وی بیان کرد: بسیاری از باغات ما از گزند سرمازدگی در امان مانده و این سرمازدگی بیشتر در نقاطی رخ داده که گرم‌تر بوده و درختان زودتر شکوفه داده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه در دیگر محصولات مانند سیب و آلبالو تاکنون سرمازدگی نداشته‎ایم، گفت: مزارع گندم شهرستان نیز امسال دچار سرمازدگی نشده است.

وی با بیان اینکه 10 هزار هکتار از باغات شهرستان ملایر زیر کشت انگور است، خاطرنشان کرد: امیدواریم انگور ما نیز دچار سرمازدگی نشود و شاهد محصولی پربار و سالی پربرکت برای کشاورزان در شهرستان باشیم.

تقوی در ادامه با اشاره به اینکه امسال در توزیع میوه شب عید و گوشت مرغ شاهد فراوانی در بازار بودیم، افزود: امسال برای نخستین بار شاهد کاهش قیمت میوه و گوشت مرغ در ایام عید بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کیفیت میوه‌ شب عید یکی از مهم‌ترین اهداف در تنظیم بازار شب عید بود خوشبختانه شاهد رضایتمندی مردم در این زمینه بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان