اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. شهريور 1397 - 13:46   |   کد مطلب: 29773
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه همدان یک شهر نیست بلکه یک حیات فرهنگ بی سابقه و تاریخی است افزود: رویداد۲۰۱۸ توفیقی برای کشور درحوزه گردشگری است و توسعه گردشگری محور توسعه پایدار است

به گزارش صبح الوند، اسحاق جهانگیری صبح امروز در کنفرانس بین المللی همدان اظهار کرد: توفیق حضور در مراسم ماندگار همدان ارزشمند است و رویدادی تاریخی برای همدان است.

 

وی ادامه داد: امیدوارم همه مهمانان در همدان اوقات خوبی داشته باشند و لحظات به یادماندنی داشته باشند.

 

معاون اول ریس جمهور گفت: امسال کشور با دو رویداد بین المللی گردشگری مواحه بود یکی رویداد تبریز و دیگری همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در ۲۰۱۸ بود که اقدام ارزنده ای است و امیدوارم از این فرصت بهره مندی بیشتر برای اشنایی با فرهنگی و استعدادهای طبیعی باشد.

وی ضمن تبریک این رویداد مهم برای همدان برای انتخاب گفت: امیدوارم خداوند کمک کند که با موفقیت کارشان را پیش ببرند.

 

معاون اول رییس جمهور در ادامه یادآور شد: همدان تنها یک نام نیست نشانه و نماد بزرگی از حیات فرهنگی و تمدنی ایران و کانونی زایا در متن طبیعت سرزمین ماست با داتشن دانشممدان نامی بر تلرک جهان تابیده و امروز نیز مردمانی صبور و هنرمند نقش زیادی در توسعه دارد.

 

وی با بیان اینکه همدان شهری مزین به مفاخری چون ابن سینا و باباطاهر و شعر ادب و عرفان از دیرباز نه در اسیا بلکه در جهان است.

 

وی گفت: اگر تاریخ همدان را از دوران ماد در نظر بگیریم خواهیم دید همدان امروز نیز زاینده و زیباست و با صنعتگران و هنرمندان و سرمایه گذاران باهوش خود میتواند قطب مهمی در توسعه گردشگری باشد.

 

وی گفت: دانشگاه، صنایع، کشاورزی و صنایع بی نظیر آن برای گردشگری امروز آسیا جذاب است و امروز که جهان به نحو فزاینده ای به هم آشنا شده و پنجره کشورها به روی هم گشوده شده است، علاقمندان به طبیعت و تاریخ و فرهنگ ها مدام در حال گسترش و تعاملات دارند که امیدبخش است.

 

 وی اضافه کرد: در چنین فضایی صنعت گردشگری که یکی از متنوع ترین صنایع و امکانات کسب و کار است که به لحاظ اقتصادی و فرهنگی زمینه رشد و بالندگی بیشتر  است.

 

وی یادآور شد: صنعت گردشگری در توسعه پایدار نقش تعیین کننده ای دارد و در پاسداری از میراث ها و ارزش های فرهنگی و بنیان های خودباوری و گسترش ارتباطات میان فرهنگی و درامدزایی این صنعت ایجاب میکند تحرک در این حوزه را به ضرورت منطقه ای و جهانی حساب اوریم‌.

 

جهانگیری بیان کرد: صنعت گردشگری به عنوان سرمایه های اقتصادی جهانی کمک زیادی در فرایند توسعه پایدار و موزون و متوازن می کند.

 

معاون اول رییس جمهور گفت: طبق پیش بینی سازمان جهانی جهانگردی آینده جهانگردی دنیا تا سال ۲۰۲۰ در اختیار گردشگری خواهد بود که سهم قابل توجهی نیز برای کشور ما افزایش خواهد یافت‌.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای حوزه تمدنی آسیا می توانند با برنامه ریزی مستمر سهم بالایی از این صنعت مهم را به خود اختصاص دهند.

 

جهانگیری ادامه داد: نقش صنعت گردشگری در توسعه انسانی، سیاسی و فرهنگی حائز اهمیت است و نقش آن در ادیان و فرهنگ ها ، زمینه توسعه جهانی است.

 

وی با بیان اینکه کشورهای که دارای قرابت جهانی هستند می توانند موجبات پیشرفت این صنعت را فراهم کنند، اظهار کرد: امروزه همکاری زیست محیطی یکی دیگر از بسترهای مهم در حوزه کشورهای آسیایی است  که کاهش منابع آب و مخاطرات زیست محیطی زنگ خطر را به صدا در آورده است.

 

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد:  از سوی دیگر فناوری علمی، حوزه پزشکی و دارویی و همکاری اقتصادی و صنایع سنگین و تعاملات و مراودات بین بانکی نیز زمینه خوبی برای همکاری کشورهای آسیایی است.

 

جهانگیری تصریح کرد: علاوه بر این گردشگری زمینه تعامل را فراهم می کند و مجمع گفتگو کشورهای آسیایی فرصت هم‌اندیشی و نزدیک بودن دیدگاه ها را فراهم کرده است که در چهار چوب این مجمع می توانیم همکاری و تعامل سازنده را فراهم کنیم ، شناسایی نقاط قوت و ریشه کردن فقر ، افزایش رقابت اقتصادی در بازار جهانی، تقویت همکاری منطقه ای و تبدیل قاره آسیا به یک جامعه جهانی جزو اهداف تشکیل این مجمع است .

 

وی عنوان کرد: ایران در فرهنگ و تاریخ بشری نقش مهمی را دارد و همه استعداد های جغرافیایی ، انسانی و تاریخی را داراست که می تواند در مسیر گردشگری  زمینه خوبی را فراهم کند و با داشتن یک میلیون آثار تاریخی  ۴ هزار اثر ثبت ملی و ۲۳ اثر ثبت جهانی و  تنوع اقلیمی مطلوب دارای مزیت هایی در حوزه گردشگری است که این ظرفیت می تواند ثروت جدید در منابع ملی فراهم کند.

 

وی در این خصوص اضافه کرد:   کشور ما در کنار ظرفیت های انسانی و با جاذبه های طبیعی و فراوان و و از شمال تا جنوب و غرب تا شرق دارای آثار جذابی است که بخشی جزو میراث جهانی است.

 

وی بیان داشت: همچنین  آثار فراوانی از دوران قبل میلاد تا دوران شکوهمند  اسلامی در جای جای ایران وجود دارد و از شهر سوخته تا همدان و کاشان و آثار منحصر به فردی نهفته است.

 

انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان