اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. اسفند 1396 - 12:41   |   کد مطلب: 29010
همزمان با نزدیک شدن به سال نو:
همدان 2018 پذیرایی از مسافرین نوروزی را آغاز کرد
استان همدان در شرایطی به استقبال میهمانان نوروزی میرود که یکی از استان های گردشگری کشور معرفی شده است و مسولین به دنبال اثبات شایستگی های استان هستند.

به گزارش صبح الوند، با توجه به این که استان همدان شاهد رویداد همدان 2018 است مسئولین استانی جهت جذب گردشگر و اثبات این موضوع که استان لیاقت دارد تا یکی از قطب های گردشگری کشور شود تمام سعی و تلاش خود را کردند تا همدانی با نشاط و با امکانات رفاهی  وتفریحی بسازند.

 

پس از افتتاح رسمی ستاد خدمات سفر و اسکان مسافرین توسط استاندار همدان، این مجموعه به صورت رسمی آغاز به کار کرد تا پذیرای افرادی باشد که به پایتخت تاریخ و تمدن کشور سفر میکنند.

 

در ادامه به گفت و گویی با شهردار محترم همدان در خصوص اقدامات شهرداری در راستای رویداد همدان 2018 داشتیم که خواهید خواند.

 

*همه ارگان ها و سازمان های خصوصی و دولتی آماده پذیرایی از مسافرین هستند

عباس صوفی،شهردار همدان در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند  بابیان اینکه وظیفه شهرداری همچون سال های قبل ساماندهی خدمات شهر، ورودی های استان و راه اندازی ستاد اسکان است گفت: امسال با توجه به اینکه رویداد همدان 2018 را پیش رو داریم کمی ویژه تر به وضعیت شهر رسیدگی شده و در بحث مبلمان شهری به خصوص در ورودی شهر اقدامات خوبی انجام دادیم.

 

وی ضمن اشاره به اینکه ستاد اسکان استان به کمک دیگر ارگان ها و سازمان ها در بخش های خصوصی و دولتی  آمادگی پذیرایی از مهمانان و مسافران را دارند افزود: همه ی ما به صورت جدی امکاناتی را جهت رفاه حال مسافران برقرار کرده و به صورت رسمی از تاریخ 27 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه پذیرای مسافرین عزیز هستیم.

 

*نصب چادر در آرامگاه باباطاهر ممنوع شده است

  صوفی در پاسخ به اینکه آیا شهرداری مکان های خاصی را جهت استقرار چادر مسافرین در نظر دارد یا خیر تصریح کرد: امسال زدن چادر برای استراحت توسط مسافرین در آرامگاه باباطاهر ممنوع شده اما با همکاری  هلال احمر و سایر نهاد ها مکان هایی همچون  باغ ایرانی، پارک مردم، پارک شهروند و پارک مادر در نظر گرفته شد تا عزیزانی که می خواهند چادر بزنند راحت باشند.

 

شهردار همدان در خصوص اسکان  اضطراری مسافران یادآور شد: تمام سالن های ورزشی  که مربوط به تربیت بدنی استان و شهرداری اند آمادگی اسکان اضطراری در مواقع ضروری را دارند تا  اگر مشکل آب و هوایی ایجاد شد بتوانیم مسافران را به مکان مناسب ببریم.

 

 

*کاشت 4 میلیون بوته گل در سطح شهر

وی ضمن اشاره بر این که امسال بالغ بر 4 میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته شده است گفت: شاید کاشت این تعداد بوته گل نسبت به چندسال گذشته بی نظیر باشد اما در بحث فضای سبز فضای خوبی  در شهر ایجاد شده و علاوه بر این بالغ بر30 هزار نهال نیز هم به مردم  تحویل داده شده و هم در سطح شهر و ورودی های شهر کاشته شده است.

 

صوفی با تاکید بر اینکه برای طراحی المان ها در سطح شهر از افرادی صاحب نظر و خلاق کمک گرفته شده است افزود: در بحث المان ها سعی داشتیم از تم همدان 2018 استفا ه کنیم که اگر دقت کنید در سطح شهر خواهید دید اکثر المان ها همدان 2018 را دارند.

 

*بهره برداری از پیاده راه اکباتان در تاریخ 29 اسفند

شهردار همدان در پایان از بهره برداری پیاده راه اکباتان در تاریخ 29 اسفند توسط یکی از شخصیت های کشوری خبر داد و تصریح کرد: طرح سایت موزه توسط شورای فنی استان و کشور آماده و به شهرداری ابلاغ شده و عملیا ت اجرایی آن در سال آینده آغاز خواهد شد .

 

به گزارش صبح الوند؛ حال باید منتظر باشیم و ببینیم افرادی که به پایتخت تاریخ و تمدن کشور سفر میکنند تا چه میزان از امکانات رفاهی و تفریحی استان راضی هستند و آیا برای سفرهای بعدی خود باز هم همدان را انتخاب میکنند یاخیر؟

 

بدون شک مسئولین استان همدان میتوانند بیش از این ها شرایطی جهت جذب توریست داخلی و خارجی فراهم کنند اما همین میزان تلاش آنها قابل تحسین است و امید است برنامه های قوی تری برای آینده توریستی و گردشگری استان در نظر بگیرند.

 

امید است تلاش های مسئولین جهت رفاه حال مسافران کافی و نتیجه بخش باشد و در سال جاری شاهد حضور بی شمار توریستان داخلی و خارجی باشیم چرا که استان همدان توانایی این را دارد که تاریخ و تمدن کشور عزیزمان را به تمام جهان مخابره کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان