اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. اسفند 1396 - 14:08   |   کد مطلب: 29001
استاندار همدان با تأکید براینکه بیش از 19 هزار شغل در استان ایجاد شده است، گفت: بالای 19 هزار شغل در استان ایجاد شده است و باید تا خرداد سال 97 به 30 هزار شغل برسد.
اشتغال در همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت شنبه 26 اسفند در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، با بیان اینکه با گزارشی که تا کنون بانکهای استان دادند باید از عملکرد بانکها اظهار رضایت کنم، اظهارکرد:300 میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی به بانکهای استان معرفی شده است.

وی با انتقاد از عدم همکاری مدیر شعبه بانک سینا در شهرستان نهاوند در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزا، تصریح کرد: نهاوند شهرستان حساس و محرومی است و مدیر قلدر نمی‌خواهد باید مدیری مردمی در این شهرستان فعالیت کند.

طرح‌های حوزه میراث در بانکها معطل هستند

وی با بیان اینکه طرح‌های حوزه میراث در بانک‌ها معطل هستند، ادامه داد: متقاضیان حوزه گردشگری و میراث بی کس هستند و کسی دنبال کار آنها نمی‌رود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه 500 میلیارد تومان از 600 مییارد تومان تسهیلات رونق تولید استان جذب شده است، گفت: بالای 19 هزارو 352 شغل در استان ایجاد شده است.

نیک‌بخت خاطرنشان کرد: در رابطه با اشتغال و رونق و تسهیلات استان برتری در بین استانها هستیم اما در بحث اشتغال فراگیر وروستایی بابت این است که اخیراً اعلام شده به‌طوریکه سهمیه اشتغال روستایی ما کمتر از 2 ماه است که اعلام شده است وگرنه در همه زمینه های اشتغال و اقتصاد مقاومتی استان همدان خوب کار کرده است و از بانکهای استان سپاسگذارم.

واگذاری 544 پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی

وی با بیان اینکه براساس اقتصاد مقاومتی باید 144 پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار می‌شد، یادآور شد: خوشبختانه 544 پروژه نیمه تمام بهبخش خصوصی واگذار شده و 2000 پروژه شناسایی شده است تا به بخش خصوصی واگذار شود.

وی تأکید کرد: باید تا یکی دو ماه بعد ازآغاز سال جدید 30 هزار شغل در استان ایجاد شود و 30 هزار شغل سال97 را تا پایان سال نیز تحقق بخشیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کشیک بانکها در تعطیلات فراموش نشود، اظهارکرد: سال جدید انتظار تلاش مضاعف داریم و امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری جوانان استان را حل کنیم.

فرمانداران در اشتغال ورود کنند

نیک‌بخت باتأکید براینکه فرمانداران را بیشتر در کار اشتغال ببینیم، افزود: بعید است در شهرستانها هیچ مشکلی وجود نداشته باشد بنابراین فرمانداران باید اینموارد را در کارگروه اشتغال مطرح کنند و رودربایستی نداشته باشند چرا که وظیفه ما این است که مشکلات مردم را پیگیری کنیم باید به اعتماد مردم جواب دهیم و حرف آنها را منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: بانکها و مالیات و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان با واحدهای تولیدی همراهی خوبی دارند و دوست دارم نقش فرمانداران پررنگ‌تر باشد.

 وی با اشاره به انتقاد خود از مدیرکل اقتصاد و دارایی استان، افزود: قصد تخریب مدیرکل امور اقتصادی استان را نداشتم بلکه مشکلاتی بود که قرار شد شفاف‌سازی شود و مودت بین سازمانی بهتر شود.

به‌گزارش ایسنا؛ در پایان این جلسه از  8 نفر از صادرکنندگان برتر استان همدان  تقدیر شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان