اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. اسفند 1396 - 18:13   |   کد مطلب: 28990
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه امسال ۲۷۱ زندانی جرائم غیر عمد در استان همدان آزاد شدند، گفت: میزان بدهی زندانیان آزادشده ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود.
ستاد دیه همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، یدالله روحانی‌منش ظهر امروز در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: امنیت و آسایشی که خداوند متعال به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عطا کرده به برکت رهبری امام راحل، رهنمودهای مقام معظم رهبری و خون پاک شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است و همواره تمام دارایی و زندگی خود را مدیون شهدا و خانواده آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه از شهدای شاخص استان می‌توان به سرلشکر شهید حاج حسین همدانی اشاره کرد، افزود: ایشان همواره در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرین و هدایت‌کننده رزمندگان و در سوریه نیز با تشکیل بسیج مردمی سبب شدند که سوریه جایگاه خود را به دست بیاورد.

روحانی منش با بیان اینکه ستاد دیه توسط شهید اسدالله لاجوردی در سال 69 تشکیل شد، عنوان کرد: از زمان تأسیس ستاد دیه تاکنون 110 هزار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد که به دلایل عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه، تصادفات و غیره در زندان‌ها بودند آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با تأکید بر اینکه از سال 93 تاکنون 996 نفر توسط ستاد دیه استان همدان از زندان‌ها آزاد شده‌اند، تصریح کرد: 76 میلیارد و 575 میلیون تومان میزان کل بدهی این افراد بوده که 9 میلیارد تومان کمک بلاعوض در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار آنان قرار گرفته است.

روحانی منش با اشاره به اینکه حدود 10 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت و باعث آزادی این تعداد زندانی شده است، گفت: از شکات پرونده‌های زندانیان دعوت شده و طی صحبت‌هایی با آن‌ها 27 میلیارد و 500 میلیون تومان گذشت از سوی شکات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال 271 نفر زندانی توسط ستاد دیه آزاد شده‌اند، ابراز کرد: تعدادی از این افراد کسانی بودند که ضامن افرادی بودند که تأکید می‌کنیم شهروندان در امضای اوراق توجه ویژه‌ای داشته باشند و با هوشیاری و درایت ضمانت افراد را بکنند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با تأکید بر اینکه از تعداد 271 زندانی 9 نفر خانم بودند، اظهار داشت: میزان بدهی 271 زندانی آزاد شده 23 میلیارد و 200 میلیون تومان بود که 2 میلیارد تومان از طریق بیمه‌ها، یک میلیارد و 800 میلیون تومان آورده مددجویان، و 9 میلیارد و 282 میلیون تومان طی دعوت از 600 شاکی پرونده گذشت شد.

روحانی منش با اشاره به اینکه امسال مردم استان 650 میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند، تصریح کرد: امسال 3 میلیارد تومان وام‌های قرض‌الحسنه در اختیار زندانیان جرائم غیر عمد قرار گرفته، 2 میلیارد و 550 میلیون تومان کمک‌های ستاد دیه به زندانیان و مابقی بدهکاری‌ها توسط خود افراد یا خیران ستاد تأمین‌شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان