اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آبان 1396 - 9:43   |   کد مطلب: 27188
مدیر عامل ستاد دیه استان خبر داد:
آزادی ۱۹۰زندانی جرائم غیر عمد در همدان
مدیر عامل ستاد دیه همدان از آزادی ۱۹۰زندانی جرائم غیر عمد در ۶ماه نخست سالجاری خبر داد و گفت :اکنون نیز ۲۹۰نفر نیازمند حمایت هستند.
۲۹۰ زندانی در انتظار آزادی/آزادی ۱۹۰زندانی جرائم غیر عمد

به گزارش صبح الوند،یدالله روحانی منش در گفت و گو با صبح الوند، با بیان اینکه ستاد دیه یک مجموعه مردم نهاد است گفت: طی ۶ ماهه گذشته از سال ۱۴۰نفر از زندانیان جرائم  غیر عمد به آغوش خانواده باز گشته اند و این در حالی است که ستاد دیه دارای ۴ آیتم بدهکاران مالی، دیه، نفقه و مهریه است و فقط شامل جرائم غیر عمد است.

 

روحانی منش از برگزاری جلسات متعددی با شکات پرونده ها خبر داد و افزود: در این راستا ۶میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان توسط شکات گذشت و ۱میلیارد و ۳۰۰ تومان نیز توسط بیمه پرداخت شده است.

 

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه مبلغ ۱میلیارد ۴۰۰میلیون تومان از محل صندوق تامین خسارت ها تامین شده است یادآور شد: ۳۶۵میلیون نقدینگی توسط مددجویان و ۱میلیارد و ۳۰۰میلیون کمک بلاعوض به ستاد نیز صورت گرفته است.

 

مدیر عامل ستاد دیه همچنین با اشاره به اینکه مبلغ ۱۳میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان به ستاد دیه مساعدت شده است گفت: در این راستا طی ۶ ماه گذشته از سال ۱۴۰زندانی آزاد شده اند.

 

وی با اعلام اینکه اکنون ۲۹۰ زندانی جرائم غیر عمد نیازمند کمک هستند گفت: از این تعداد ۱۹ نفر به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه، ۲نفر نفقه، ۱۰۲مالی و ۱۷ نفر دیه در زندان ها به سر می بردند که با کمک مردم به آغوش خانواده بازگشتند.

 

مدیر کل ستاد دیه همدان با اشاره به اینکه امسال کمک های مردمی به میزان سال گذشته در سراسر کشور به ویژه همدان افزایش یافته است بیان کرد: تعداد زندانیان در مدت مشابه سال گذشته ۲۰تا ۳۰نفر افزایش داشته است.

 

روحانی منش با بیان اینکه یکی از کمک  های عمده که به ستاد می شود توسط خود شکات صورت میگیرد اعلام کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا را می توان  برگزاری جشن گلریزان و دسترسی به شماره حساب از طریق رسانه ها، صداو سیما و همچین گروه های تلگرامی برای دریافت کمک های مردمی به ستاد دیه اشاره کرد.

 

وی با اشاره به اینکه با کمک های مردمی و جمع آوری و رایزنی های صورت گرفته با شکات و دریافت تسهیلات زندانیان رهایی پیدا می کنند خاطر نشان کرد: در خواست ما از مردم این است که به سفارش دین و انسانیت است عمل کنند.

 

مدیر ستاد دیه همدان در ادامه با بیان اینکه در خواست داریم همچنان که تا کنون دست ستاد دیه و مجموعه خدماتی را گرفته به مجموعه های مستمند نیز کمک کنند بیان کرد: در ستاد دیه فقط جرائم غیر عمد مد نظر است.

 

وی همچنین به شماره حساب بانک ملی به شماره  ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ و شماره بانک ملت ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت جهت انتقال شتابی به شماره های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی و ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ستاد دیه استان همدان آماده دریافت کمک همشهریان جهت استخلاص زندانیان بی گناه می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان