اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. اسفند 1396 - 1:25   |   کد مطلب: 28873
مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی همدان خبر داد:
افزایش ۴۰درصدی تعداد مصدومین چهارشنبه پایان سال در همدان
مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از افزایش ۴۰درصدی تعداد مصدومین چهارشنبه پایان سال در سال گذشته در همدان خبر داد

عباس اولیاسمیع در گفت و گو با صبح الوند، با بیان اینکه باید گفتمان ادبیات چهارشنبه سوری را به چهارشنبه پایان سال تغییر دهیم افزود: این مهم در کشور ما یک سنت است که تا حدی که ایجاد شور و نشاط شود پسندیده است اما از اینکه به صحنه جنگ تبدیل شود از نظر قانونی، فرهنگی و اجتماعی یک امر ناپسند است.

 

وی با اشاره به اینکه افراد در چهارشنبه پایان سال باید فاصله خود را با مواد محترقه و آتش حفظ کنند گفت: افراد از پوشیدن لباس های پلاستیکی و پریدن بر روی آتش جدا خودداری کنند.

 

اولیا سمیع با اشاره به اینکه اگر کسی دچار آسیب شد سریعا ناحیه آسیب دیده را با آب خنک شستشو دهد خاطر نشان کرد: بهترین اقدام پیش بیمارستانی شستشو ناحیه آسیب دیده با آب خنک و هچنین تماس با اورژانس ۱۱۵است.

 

*شاهد رشد 84 درصدی مصدومیت مردان در سال گذشته بودیم

مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی همدان در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۹نفر در حوادث چهارشنبه پایان سال مصدوم شدند عنوان کرد:  از این تعداد ۱۱۷نفر مرد و ۲۲نفر زن بوده اند.

 

وی با اشاره به رشد ۴۰درصدی در مقایسه با سال۹۴ افزود: در این راستا در مصدومیت مردان شاهد ۸۴ رشد و در مصدومیت زنان در چهارشنبه پایان سال ۱۶درصد رشد داشته ایم.

 

اولیا سمیع بیشترین آسیب ها را در نواحی دست، سر و صورت عنوان کرد و افزود: حساسترین اعضا بدن در سر و صورت قرار گرفته است و این در حالی است که اسیب به این نواحی می تواند باعث کوری موقت، دائم و یا به زیبایی افراد آسیب هایی برساند.

 

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با تاکید بر اینکه باید برای حفظ سلامتی خود و دیگران از هیجانات کاذب پرهیز کنیم یادآور شد: این سنت در حد تخلیه هیجانات معقول است اما اگر آسیب جسمی و یا روحی به خود یا کسی وارد کند یک نوع عقوبت دارد.

 

*رسانه ملی تبلیغات لازم را جهت پیشگیری انجام دهد

وی با اشاره به اینکه هیجانات کاذب بیشتر در طیف جوانان و نوجوانان نمایان می شود اظهار کرد: در این راستا رسانه های ملی، مراکز آموزشی و رسانه های مجازی می توانند با ارائه یک شیوه نوین در آموزش تبلیغات لازم را برای پیشگیری از آسیب ها در چهارشنبه پایان سال انجام دهند.

 

اولیا سمیع در ادامه با بیان اینکه دستگاه های مربوطه در این بازه زمانی می توانند تخفیف های ویژه ای برای افراد در سینما، استخر و سالن های ورزشی قائل شوند خاطر نشان کرد: این مهم می توانند جوانان را از حوادث دور و به سوی تفریجات سالم سوق دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه هدایت جوانان نیاز به هزینه دارد تصریح کرد: دستگاه ها باید سیاست های لازم را به کار گیرند و ایجاد انگیزه کنند تا در همراهی جوانان  به مسیر های درست موثر باشند.

 

مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی همدان در ادامه با تا کید بر اینکه والدین باید بر رفتار جوانان خود نظاره و حساس باشند بیان کرد:  باید در این راستا شیوه هایی بکار گرفت که جذابیت های خاصی داشته و جوانان را به خود جذب کنند.

 

وی در پایان با اشاره به وجود ۲۰پایگاه شهری و ۳۰پایگاه جاده ای در سطح استان گفت: علاوه بر اینکه پایگاه های جاده ای در چهارشنبه پایان سال درگیر خواهند بود تمام پایگاه های شهری نیز با همکاری سایر دستگاه های مربوطه در حالت آماده باش  و در نزدیکترین محل تجمعات قرار و ارائه خدمت کرده و اقدامات لازم پیش بیمارستانی و مدیریت صحنه را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان