اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. بهمن 1396 - 12:46   |   کد مطلب: 28339
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان:
رودخانه عباس‌آباد آلودگی میکروبی دارد
سرپرست اداره کل محیط زیست استان همدان گفت: هیچکدام از منابع آبی استان همدان، به غیر از رودخانه عباس آباد؛ آلوده نیست.
رودخانه الوده در همدان

به گزارش صبح الوند، سیدعادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با تأکید براینکه رودخانه عباس آباد آلودگی میکروبی دارد، اظهارکرد: 12 منبع ایجاد آلودگی در حریم رودخانه عباس‌آباد واقع شده است که البته در زمان مصرف شرب این آب تصفیه و پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه سد سرابی تویسرکان تاکنون آلوده نشده است، تصریح کرد: معدن شرکت احرار در حریم این سد واقع شده و مکن است باعث آلودگی آب این سد شود که البته این موضوع را می‌توان کنترل کرد.

عربی خاطرنشان کرد: محیط زیست به شرکت احرار که از معدن این منطقه برداشت می‌کند اخطاریه داده و موظف شده وضعیت برداشت مواد معدنی را کنترل کنند تا آلودگی در آب سد ایجاد نشود.

وی درباره تعداد معادن موجود در مناطق حفاظت شده استان همدان، بیان کرد:  یک معدن بزرگ در منطقه حفاظت شده لشکردر ملایر فعالیت دارد که سابقه آن از سابقه منطقه حفاظت شده بیشتر است که البته این معدن با رعایت الزامات محیط زیستی فعالیت می‌کند.

تهیه طرح جامع سایت پسماند جنوب استان به اجرا نرسیده است 

سرپرست محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه فروچاله و فرونشست زمین در برخی از بخشهای استان رخ داده است، افزود: مهمترین عامل ایجاد فروچاله در استان مصرف بیش از حد از آب در سنوات گذشته بوده که در حال حاضر نیروگاه شهید مفتح همدان موظف شده  آب مورد نیاز خود را از پساب تصفیه خانه شهر همدان تأمین کند.

عربی با بیان اینکه 2 ناحیه برای سایت پسماند استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: به منظور اینکه پسماندهای شهری و روستایی استان پراکنده نباشند 2 منطقه در استان برای دفن پسماند در نظر گرفته شده است به‌طوریکه سایت فعلی زباله همدان برای زباله شهرهای شمالی استان و سایت پسماند دیگری در ملایر برای زباله‌های جنوب استان انتخاب شده است.

 وی ادامه داد: مکان گزینی و تهیه طرح جامع دپوی پسماند های جنوب استان در حال انجام بوده اما هنوز به اجرا نرسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان