اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آذر 1397 - 13:39   |   کد مطلب: 30251
در نشست با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شد:
انتزاع معدن سرمک از منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اعلام کرد: طبق رایزنی های صورت گرفته محدوده معدن سرمک آزاد شده و در اختیار مسئولان این مجموعه برای انجام طرح توسعه ای و استقرار صنایع جدید قرار می گیرد.
معدن سرمک

به گزارش صبح الوند، نشستی با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، حجت الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان و مدیریت شرکت سرمک با هدف انتزاع کامل محدوده شرکت سرمک از منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر در تهران برگزار شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان درباره نتایج نشست  نتایج مثبتی از این دیدار برای استان رقم خورد و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست با آغاز مراحل قانونی طرح تفکیک و جدا شدن محدوده معدنی شرکت سرمک از لشگردرملایر موافقت کرد.

 

عادل عربی اضافه کرد: به منظور انجام کار کارشناسی در این باره قرار است هفته جاری یک نشست تخصصی با حضور نمایندگان وزارت صنعت و معدن در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شود.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اعلام کرد: طبق رایزنی های صورت گرفته محدوده معدن سرمک آزاد شده و در اختیار مسئولان این مجموعه برای انجام طرح توسعه ای و استقرار صنایع جدید قرار می گیرد.

 

عربی ادامه داد: طبق توافق های صورت گرفته از 29 کیلومتر مربع محدوده معدن سرمک، 15 کیلومتر مربع تفکیک و به طور کامل در اختیار آنها قرار می گیرد و مابقی متعلق به محیط زیست است.

 

وی گفت: هر چند بخشی از مساحت منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر با اجرای این طرح کاهش می یابد اما در مقابل سازمان صنعت معدن تجارت استان همدان نیز مکلف به ارایه موافقت با ارتقا سطح مدیریتی برخی مناطق شکار ممنوع به مناطق چهارگانه شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان توضیح داد: ارتقای مناطق شکار ممنوع به مناطق چهارگانه در گام نخست نیازمند دریافت موافقت از سازمان صمت و منابع طبیعی است.

 

عربی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن 14 کیلومتر مربع از محدوده معدن سرمک در اختیار محیط زیست دیگر سازمان صمت نمی تواند د باره این محدوده درخواستی داشته باشد.

 

لازم به ذکر است، شرکت معادن سرمک در سال 1351 با هدف اولیه استخراج و فرآوری سرب و آهن در معدن آهنگران واقع در شهرستان ملایر تاسیس شد و استخراج سنگ سرب، نقره و سنگ آهن هم اکنون از این معدن بر اساس فناوری روز دنیا و به وسیله متخصصان ایرانی انجام می شود. هم اینک 300 تن در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان