اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. دى 1396 - 14:45   |   کد مطلب: 28172
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان با تقدیر از امت حزب‌الله برای سرکوب اغتشاشگران، گفت: امت حزب‌الله با حضور حماسی خود در میدان بار دیگر دفاع از ارزش‌های نظام را به رخ کشیدند.

وی در ادامه به رواج فرهنگ غرب در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه بر اثر فرهنگ غرب در روابط اجتماعی گسستی به وجود آمده است، گفت: در روزهایی نه چندان دور خانواده مبنا و هسته اجتماع بود که این امر در استحکام جامعه نقش بسزایی داشت.

امام جمعه همدان بابیان اینکه عاق والدین عمر انسان را کاهش می دهد، گفت: از گذشته تاکنون بزرگان در خانواده سد راه اشتباهات بوده اند و مانع از بروز اختلاف می‌شدند و به نوعی عامل استحکام و پیوند جامعه بودند و باید در ایفای این نقش تاکید داشته باشند.

آیت‌الله محمدی به ارتباط با همسایه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه زمانی فرد کلید خانه خود را هنگام رفتن به مسافرت به همسایه می‌داد تا به منزل وی سر بزند و به این صورت مردم از محله خود دفاع می‌کردند، گفت: متاسفانه در عصر کنونی افراد ساکن در یک آپارتمان یا حتی افراد همسایه دیوار به دیوار یکدیگر را نمی‌شناسند چه برسد که از حال هم خبر دار شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه به جایی رسیده‌ایم که برادر با برادر ارتباط ندارد و همسر از شوهر و فرزند از پدر تبعیت نمی‌کند، گفت: متاسفانه رفته رفته روابط و حرمت‌ها از هم گسیخته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است، گفت: باید برای احیای این فریضه الهی در جامعه تلاش کرد.

وی در ادامه به موضوع وصییت در زمان حیات اشاره کرد و با بیان اینکه سفارش شده مسلمان در هنگام خواب وصیتش را زیر سر بگذارد، گفت: این وصیت تنها شامل مسائل مادی نیست.

آیت‌الله محمدی همچنین اظهار توهین‌ها، نفرت‌ها، تهمت‌ها و بی‌نظمی‌های اغتشاشات را ناشی از عدم تفکیک حق و باطل در نصیحت دوستانه یکدیگر دانست و بیان کرد: سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم قم فصل‌الخطابی برای همه بود.

وی بابیان اینکه اقتصاد، اخلاق، نیازهای مردم و برجام در سخنان مقام معظم رهبری مطرح شد و طبق تاکید ایشان صدمات اغتشاشات بی‌پاسخ نخواهد ماند به سخنان مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اشاره و اضافه کرد: ۶۰ دفتر امام جمعه در اغتشاشات مورد هجوم قرار گرفت که این اتفاق نشان دهنده آن است که دشمن از آنجا که ضربه خورده عصبانی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان